Wednesday, 9 November 2011

bila kita sayang dia .



Bila kita syg dia...
Kita tunggu dia lama pun x pe..
Tapi bila dia tunggu kita...dia marah2...muncung2...
hati kata xpe... lenkali kita cuba dtg awal....

Bila kita syg dia...
Kite x tido pun x pe layan dia tengah bosan ...
Tapi bila kita bosan...dia buat x endah je ...
hati kata x pe lah... dia bizi r tu kot ...

Bila kita syg dia...
Kita gaduh ngan dia...kita diam je...
Tapi dia hebohkn 1 dunia...
hati kata x pe...dia tension r tu...

Bila kita syg dia...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tapi dia bagi phone kat kawan dia...
dah bosan agaknya dgr sore kita ...
hati kata x pe...lyn je lah,kwn dia,kwn kite jugak...

Bila kita syg dia...
Kita b’cerita dgn dia mcm cite ngan
tunggul je kn...
Tp bila dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 ...kita kena ingat satu2...
klu x ingat kita mesti kena marah...
hati kata x pe ...syg la katakn…kita ikut je ...

Bila kita syg dia ...
dia kata dia lapar...
kite bagi sume roti kita kat dia...wlpun kita pun lapar  juga...
hati kata xpe...siannya dia...

Bila kita syg dia...
Kite sanggup bg dia rest bile dia letih...
Tapi bila kita letih,dia srh jugak kita lyn dia bila dia bosan...
hati kata xpe...ala bukan selalu pun...

Bila kita syg dia,
Kita jadi cam org giler bila dengar dia sakit...
bila kita sakit...
Dia siap kuar ngan kwn2 dia ..xdtg pun melawat kita....
hati kata xpe...x kn dia nak berkepit ngan kita je 24 jam...

Bila kita syg dia...
Kita x pnh pntingkan diri sndri...
Tapi dia hipokrit tahap gaban..
hati kata x pe la ...dah dia mmg cm2 kena lah trima...

Bila kita syg dia...
Kita takut nk tngglkn dia slama2nya...
dia x tahu kita b’dpn dgn maut,
kita bagitahu kita sakit,..dia kata kat kita,...sakit bese2 je tu,jgn nk mngarut...
hati kata,cmnelah dia bila kita dah x de....msti dia hepi...

Bila kita syg dia..,
Kita x sanggup tengok dia derita...

Tapi dia x prnh hargai diri kita,...
hati kata, tau x betapa kita syg kan dia????

Bila kita syg dia...
Kita snggup tingglkn dia selama2nya untuk dia bahagia...
dia tahu ke pengorbanan kita??
hati kata x pe ...janji dia bahagia...

Dan sampai masa...

bila tuhan lebih sayangkn kita...
kita pergi tingglkan dia buat selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kita...
Dia menangis dan mintak maaf ...

Dia mintak maaf sebab pernah mngata kite...
Dia mintak maaf sebab pernah buat kita tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bosan...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kita...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kita...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan hati kita...
Dia mintak maaf sebab pernah buat kite klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kita...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kita...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk penderitaan kite...

NAMUN SEMUANYA TELAH TERLAMBAT....BAGAIMANA PUN KITA NAK DIA TAHU YANG KITA DAH LAMA MAAFKAN DIA ...SEBAB KITA MEMANG SAYANG DIA ...


**********

sayangi orang yang kita sayang sepenuhnya ketika masih di beri masa...kerana Allah juga menyayangi diri mereka lebih banyak daripada  kita berikan ....hargai mereka ...namun kasih sayang yang hakiki hanya milik Allah ...jangan kita mencintai makhluk melebihi daripada mencintai DIA yang telah mencipta kita... sekian terima kasih ...Assalamualaikum...salam sayang semua ...

Excellence ...



60 comments:

Jasman said...

setuju...

Cik tikah said...

terasa =.='

feza said...

itu la manusia. bila dah tiada baru nak menghargai.

LydSunshine said...

Jarang lelaki yg mcm ni. Biasanya pompuan.

Aien Not Alien said...

bila ada tak peduli....dah tiada baru nak peduli... :)

Ashraful Huri said...

entry yang menusuk kalbu . huhu :"(

Puteri Kasih said...

kita selalu mula menghargai sesuatu bila ia dah bukan di depan mata kita lagi

bella luna said...

semoga masih belum terlambat untuk aku menyayangi insan yang menyayangi ku;)

Cikgu Jaja™ said...

okay.. sedang tacink skg.. excellence

Lieyanna Esmeralda said...

sabau je laa... :)

Yatt S. said...

adalah sedih :(

fienazzuki said...

huhuhu....done follow your blog...do follow me back...

tunz said...

mama sayang jugak kamu semua

Miss Star said...

sayang lebih dr nyawa sendiri...puitis...

Nur Athirah.. :) said...

waahhh.. perasaan bercampur baur.. nice..

sis92 said...

memang jarang ada lelaki yang seperti ini..

tapi ada jugak la yang terasa huhu

ChaCha said...

hurmm...mmg sakit bila diperlakukan mcm tu...huhuhu

Diary oF Mine said...

huhuhu.. betul tu....

fiQ'Ra said...

sedih pulak baca entry ni ;')

Cik Nurul said...

sokong! sayangilah & hargailah mereka selagi ada..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

sedihnye . hargai selagi masih ada . jgn menyesal bila sudah tada

Ezad Skytech said...

hargailah orang tu sementara dia masih ada...:)

caliph shuriken said...

bole wt lagu letak tajuk bila kita syg dia ^^

Farieyna Bahri said...

sedihnyaa...

My SweetPea said...

betoi betoi betoi!

eika_feyzah said...

betoi3 hrgailah org yg kita syg ktika downg msih ada..:)

Ma cherie~ said...
This comment has been removed by the author.
Cik Yuyu said...

awak sayang kite cemni tak.. eceyhhh.

Azmi Khan said...

setuju sgt tu.....

Syuhada said...

mostly pompuan yg mcm ni kot...

CikguShikin said...

Sob..sob..memang terasa

biar-hati-berbicara said...

salam BW.. TERBAEKK BRO..

sM!leY uzz said...

ermm, betol -2!!
abg nie mesti seorg yg setia & penyanyang an?

Cik Gee said...

rasenya gee selalu buat perkara tuh.. menyesal lak rase... gulp...

Yasmin ♥ said...

huu . speechless -,-

Apeach Blogspot said...

Huhu.still love my ex very much

Ferry I said...

Puisinya bagus sahabat....salam persahabaan dari Indonesia

SYARIFF HAIKAL said...

AKU RASA CM NAK NANGES ARH.....

ninazahar said...

selalunya camtula, kita x hargai kasih syg seseorg sehinggalah org tue dah pergi meninggalkan kita, barula nk menyesal

mielajasmin said...

terase lah!
:(

misTeaRed said...

best3....mau nges plak...tacing!

JaLi AshBurn said...

lelaki pun makhluk jugak, . . . :)
same jugak macam korang yg kat atas2 ni, . . . . . .

.ain. said...

salam , okey. terus terang. terase :)

tapi ada part ain x cenggitu.

Laylihamid.blogspot.com said...

Perrghh....sayang kat kita jela...

Meow Meow said...

ini puisi buat sendiri ke ? hebat ! sy pun tak reti nak karang. haha

Sha Dhira said...

like paling banyak..

diyana mn said...

like like like...like sgt2..

Hany Rara said...

u make me cry :'(

Hany Rara said...

u make me cry :'(

c'axoera said...

bila kita sayang dia JANGANlah sayang sepenuh hatimu...

k.h.a.l.i.l.a said...

dah takut nak sayang org kecuali keluarga sendiri

Iqah QaQa said...

wahh! sedihnye saya bace ni..hmm memeberi makna yg mendalam :')
kredit to the owner blog :)

Lia Irdelia said...

terBAIK la.. :)

i am S!L4H.. said...

tersentuh di kalbu.....

hati♡ said...

touchingnya..
sy rindu dia... huk3

DiLiaNa said...

saya ske entri ni :)

aszhanie said...

syahdu....sayang la seseoang selagi blom terlewat~~~

fizah said...

sedih...:(

fizah said...

sedih...:(

elza said...

wah...hebat la.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...