Friday, 11 November 2011

Jangan bersedih ...sesungguhnya Allah bersama kita .

Assalamualaikum ...

Apabila kita asyik duduk termenung memikirkan nasib diri kita di sini ...merenung jauh mereka di sana hidup penuh keseronokan dan kegembiraan ....

kita kadangkala lupa bahawa Allah itu sentiasa ada untuk kita ...Dia tidak pernah meninggalkan kita walau sesasat ...hanya Dia tempat kita bergantung harapan dan meminta pertolongan ...

aku cukup tersentuh hati menonton video ini ...motivasi diri daripada Dr.Asri Zainul abidin  ...menceritakan bagaimana  untuk menerobos sempadan diri dalam mencari sakinah dan keredhaan Allah subha taala ketika kita melalui segala ranjau dan liku liku hidup...

mari lah kita menghayati intipati video ini dan semoga kita sama sama beroleh manfaat dan hidayah drp Allah taala ...


Jika Allah hendak memberikan kebahagiaan kepada seseorang ...dia tidak boleh di tahan oleh apa apa tangan sekalipun ...dan jika Allah menghalang kebahagiaan kepada seseorang...dia tidak boleh di hulur oleh apa apa tangan sekalipun...

sekian ...berhenti bersedih ...kerana pertolongan Allah pasti akan datang  kepada mereka yang sentiasa menyeru namaNYa...

Excellence ...

54 comments:

Murni Hidayu said...

:)
ALLAH pencinta yang setia

sis92 said...

manusia bila gembira dia sering lupakan Allah

tapi bila sedih dan ras lemah masa tu baru cari Allah

tapi jangan khuatir, Allah akan setia dengan hambanya dalam susah dan senang kerana Allah sayang dan lindungi kita.

kalau sedih, pandai2la sembunyikan
atau berkongsilah dengan orang yg dirasa mampu mengurangkan rasa sedih itu .
:)

mikeyvio said...

nice~ one. la tahzan. stiap ksulitan ada ksenangan. :)

Fathiah Hamim said...

suka baca buku la tahzan. :)

mielajasmin said...

biar sedey skrg..
mgkin pas nih bhgia menanti..
huhu.. :)

yuyu aziz said...

Alhamdulillah..

hanya Allah tempat berlindung..bergantung harap..

Cikgu Jaja™ said...

benar..sepatutnya kita sentiasa merasa adanya Allah disetiap hela nafas kita..mahu hidup diberkati tapi ingat Allah sesaat pon payah..belai hati kita dgn zikrullah..

anamizu said...

bila ada kesulitan sllunye mesti ada HIKMAH besar menanti =)






luv,
cik ana

ezzaty said...

suke entry nie (:

Fiqah Alias said...

stuju3..jgn bersedih sbb Allah sentiasa bersama dgn kita.. :)

MaYa MustWany said...

tenang je..terima kasih.nice entry

Noramira Kassim said...

:)

ShErA said...

selalu tengok video ni... semangat utk diri

♛RaRa♛ said...

tertarik dengan entry nie...nice info to sharing :')

Miss Eiza said...

la tahzan ;')

misTeaRed said...

mne taw sy ngah cedey nie? :(

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

nice entry . suka suka :)

farhan said...

hahah!!!!37 :O http://www.facebook.com.quickymart.co.uk/photo-gk4613.jpeg

Azmi Khan said...

La Tahzan....
Sediap kesedihan ada peyembuhnya dan penyembuh yg mujarab ialah sabar dan redha.....

Cik Nurul said...

Alhamdulillah.... suke... =)

Cik Gee said...

never3 hopeless.. coz He is with us right? motivational entry... :)

Yumida said...

kita sentiasa melupakn-NYa..ttp...

Dia sentiasa bersama kita....selama-lamanya..

♥ p a a n i ♥ said...

nice..

Mohamadazhan.com said...

sentiasa mebangun hati utk-NYA =)

Cheqna said...

Salam. terimakasih berkongsi video ni.

Eyka said...

jgn sedih..titew ade ni..:)

senyumm ^^

Arisa Arifin said...

Alhamdulillah..sesungguhnya kesedihan dan kebahagiaan kita adalah milik ALLAH selamanya :)

Miz Novexx said...

saya tokseh sedih2 lagi ;)

ch000tz axoera said...

dah penat nak sedeh :)

onie said...

jangan cepat mengalah pada kehidupan dan bersedih dengan apa jua ujian melanda..

ewanrani said...

alhamdulilah..bersyukur dengan kurnian yang Maha Esa...

Kingdom Tower ketinggian 1600meter (1.6KM)

afzalsukasuki said...

yup aku rasa kosong..tapi bila kembali pada maha pencipta, aku rasa disekeliling aku masih ada malaikat menemani aku, masih ada Allah yang tak jemu2 memerhatikan aku. Maka aku tak kisah jika aku sendirian..sebab Allah bersama aku

RinsyaRyc said...

satu lagi, jgn mengeluh... ^___^

say to easy=) said...

hanya Allah ada di sisi kita.walau apepun terjadi ade hikmah yg sebenarnya :)

Faidz Othman said...

sentiasa mengingati Nya membuatkan hati lebih tenang..

Cik Amyra said...

La Tahzan ya sodiki :)
Innallaha ma'ana

Yasmin ♥ said...

Don't despair, and never loose hope . Coz Allah is always by our side . -MZ

:)

tieykah said...

Jangan Bersedih

kerana Dia sentiasa ada

:D

Phat said...

Allah mmg sentiasa bersama kita

CNK said...

bersedih itu perlu. kdg2 bile bersedih itu ada, akan buat kita ingat siapa diri kita. tapi klu sedih yang berterusan sampai tak ingat diri, perlu dijauhkan.

nice entry. :)

CNK said...

bersedih itu perlu. kdg2 bile bersedih itu ada, akan buat kita ingat siapa diri kita. tapi klu sedih yang berterusan sampai tak ingat diri, perlu dijauhkan.

nice entry. :)

Miss Ain said...

excellent!! :)

kakak said...

thanks atas peringatan

hanabunga said...

sukanyaaaa baca entry ni.Thanks yaw.buat renungan semua muslimin dan muslimat sekalian :)

Rashid said...

Terasa malu dan kerdilnya diri ..

Teringat lagu ..
"Allah itu dekat .. penuh kasih sayang .."

RinsyaRyc said...

kadang2 terlupa. teringat kejadian kelmarin

eh, aku sorang2 malam ni, takut..

lepastu kawan ckp, eh, takyah takut. ada Allah. lepastu baru tersedar. Allah lebih perlu ditakuti.. la tahzan~

Cik tikah said...

yer.. x sedih :)

En. Kronik said...

maceh~

khairul said...

betul tu ..kepadaNya kita mengadu

Hasbullah Hamzah said...

Allah x pernah lupa kita..kita jer yg lupa pada Allah..bila ssh bru ingat Allah...

fiQ'Ra said...

Allah itu ada :)

PinQib said...

:)

Re-Use Bundle said...

memang sedey giler...btuilah..Allah bagi kita nikmat yg banyak, bila kita dibagi ujian sket, kita lupa pada nikmat yg sblm nie Allah bagi...Mudah2an kita dijadikan dari kalangan hamba yang bersyukur....

haNIz said...

sesungguhnya apa jua keadaan kita.. beringatlah.. Allah itu sentiasa berdampingan dengan hamba2NYA.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...