Tuesday, 22 May 2012

hidup ini indah ..

Assalamualaikum ...

ketika kau merasa keliru ...alihkan mata mu ke laut ...airnya cantik membiru dan penuh ketenangan...tapi hanya Allah yang tahu rahsia di dalamnya...

ketika kau merasa kecewa ...pandang lah ke sungai ...airnya mengalir biarpun berjuta batu menghalang ...

ketika kau merasa sedih ...pandanglah ke langit ...kau akan sedar bahawa Allah sentiasa bersama mu ...

************************

hanya Allah yang tahu rahsia riang tawa dan tangis hiba kehidupan ini ...hidup mungkin menyedihkan tapi ia tetap sesuatu yang indah ....

sekian ...salam 1 rejab ...

" kita sering melihat pelangi hanya berada di atas kepala orang lain ...sedangkan pelangi itu juga berlegar dia atas kepala kita...cuba kau dongak kepalamu ke atas ...pasti kau akan tersenyum :) " ---ikuh ..

excellence ...

78 comments:

P#eoniX said...

nice one...hehhehe... beautiful inside of me...hehheh (buleh ker???)hakhakhak...

babycomel said...

senyum... :)

Cikgu Jaja™ said...

sbb tu jgn suka mengeluh jaja..ini tidak..mengeluh saja! aparra jaja ni

:)

onie said...

ciptaan-Nya adalah yang terbaik untuk kita semua,subhanaAllah..

Cik Kay Jue said...

wow... nice entry.. like.. >_<

Asyiqin Haulisah said...

SubhanaAllah indah dunia ni. salam rejab jugak. :)

Selendang Merah said...

yew Allah tu selalu ada dengan kita bermohonlah padanya..insaAllah. Allah akan membantu kita..nice abg lan

mohamad shazni said...

nice sharing bro..^__^

❖ Syaa ❖ said...

Ciptaan tuhan. Semua indah. Semuanya bawa ketenangan :D Alhamdulillah.

sis92 said...

tq abam selalu bg kata2 semangat wehuu :D

Nurrul said...

sesungguhnya setiap sesuatu kejadian ada hikmah dan cara penyelesaiannya :D

Alieza Dayasari said...

gambar2 tu cukup menenangkan...

Hunny said...

it's all about life.. we've been here for a purpose..

syahirooAhmad said...

yes.. mmg diharuskan melihat keindahan ciptaan Allah.. berapa agungnya kebesaranNYA..

* suatu ketia dulu, muda2 selalu lepak dan baring di atas jalan raya sambil melihat bintang dilangti.. sgt luas! apa agaknya yg tersirat diatas sana.. Subahanallah

Elly Othman said...

penggunaan bahasa yang simple tapi sangat bermakna :) good job ! :D

Boni JLL3 said...

entah kenapa aku suka gambar2 dalam entri ni.sangat menenangkan hati

ain dzaya said...

setiap org ada pelangi masing masing..cume mereka tak tahu bgaimana nak memandang pelangi tu dengan penuh rasa cinta dan indah ..:)

tirahzairi said...

wah...tenangnyeee

Sally Yatiey said...

Suka tengok gambar laut :D Nampak tenang je :)

kinara kinatara said...

jika kita rase kita tidak di sayangi ingat lah bahawa ALLAH itu maha penyayang...nice entry singgah sini n follow:)

tirahzairi said...

huwarghhhh...bestnya kalo dapat tgk dpn mata...

A said...

suka entry ni :)

Arra Ahmad said...

kata-kata yang selalu menyenangkan hati bila baca..thanks~ucin

Selendang Merah said...

cantiknya ciptaan Allah..:)

MawardiYunus said...

wah :)

caliph shuriken said...

dh lama x tgk pelangi ^^

nia marlissa said...

tenang je mata

ecadwinkyasha said...

subhanallah,indah ciptaan allah.

zana said...

walaupun simple.tp penuh bermakna :D

~LoVE PiNk~ said...

indahnye ciptaan Allah..tenang dan nyaman bile melihatnye..

syiela said...

semua gambar yg menenangkan

turut tersenyum...

LILY SORAYA said...

nice entry, hey jom follow :) http://onetwothree-and4.blogspot.com/2012/05/mereka.html

♥Ain Najwa♥ said...

Ya Allah..sgt indah ciptaan Allah....

Phat said...

salam 1 rejab walaupun hari ini dah 8 rejab dah pun

Fiza Suhaimi said...

Pemandangan dalam gambar tu memang menenangkan.. Dengan susunan ayat yang santai.. Subhanallah.. Nice entry.. :)

cendol said...

wow suke entry ni menarikk!!!!
cantik gmba

Nurul Nadia said...

Subhanallah...
cntik pemandgan...
kuasa Allah

KorN said...

smart nye gmbr2 atas ni...
sejuk je mata aku memandang...
nice shared abg lan

5zol said...

memang indah ciptaan tuhan.. nice entry..

http://5zol-saidsomething.blogspot.com/

Norashiqin Kamaruzaman said...

Subhanallah...cantik =) thanx hatiku baik =)

SaddLone said...

hati baik, ayat baik! aku suka je baca..wele2 :)

syahirah said...

subhanAllah cantiknya ..
hnya melihat gambar saja dah menyejukkan hati..
inikan pula apabila pemandangan itu terbentang luas di depan mata..

StuntWomanWho :) said...

cantik :)

Emma said...

suka suka suka :) thanx ..

YOUsoF said...

Allah sentiasa ada untuk hamba²-Nya cuma kekadang kita yang 'terlupa' akan-Nya..

Baju Sayalah! said...

sentiasa bersama kita..=)

hidayatul afzam said...

subhanallah,,
indahnya ciptaan Allah..

thomas said...

memang indah hidup ni.

Rulita.park said...

:) nice :D i like it ^^

Syed Salleh said...

Yupppp..i do agree :)

(http://syedsalleh.blogspot.com/)

♥ NurShamira ♥ said...

subhanAllah .. indahnye ..

♥ Nana BamBam ♥ said...

As'salam,

subhanaAllah, ciptaan Allah semuanya indah2 belaka :)

Noor Adibah said...

wahhhh... indahnya.. sejuk mata memandang ..

keindahan allah bagi :D

Hzndi said...

wah nce banget gan, harus di syukuri memang :)

Nyue said...

wow..nice entry :)

ch000tz axoera ヅ said...

ini adalah satu satu sebab mengapa saya suka mengambil gambar dan tatapkan diblog......hanya ingin merakamkan keindahan kurniaan illahi....yang sememangnya tiada tandingan...

bai baizura said...

nice entry:) nice pic jugak

CikMai said...

subhanallah indahnya :')

9n0L4 said...

cntiknyeeeee pelangi. lame dah tak tgk pelangi yg live punye. :)

Chic Na said...

indahnya ciptaan Allah. :)

Rozuan Ismail said...

sesungguhnya ciptaan Allah itu sangat mendamaikan hati

Zurina J. said...

Indah.... Seindah namamu....

mumui said...

beautiful! :)

Sharifah syazee said...

cantek!

Koding said...

Sejuk mata memandang...

ⒷⒽⒶⒾ ⒸⓄⓄⓁ said...

Keindahan ciptaan Allah :D , dpt menenang kn jiwa ..

drzira said...

Subhanallah ^^

drzira said...

Subhanallah ^^

emeliena said...

Tenang hati nih bila baca entri mu. thanks for sharing :]

Alieza Dayasari said...

gambar sesuai dgn kata-kata..
Setiap Gambar Ada Bicaranya.

fatin adawiah said...

nice pic..tenang je (:

http://kisahdongengfatinadawiah.blogspot.com/2012/06/mau-sihatjoinla-herbalife.html

aku HaniAsyira said...

mana pelangi mana?? hee~~

Bulan Syurga Firdausi said...

membalas kunjungan tuan..
subhanallah... gorgeous...

SyAmSuL AnUaR said...

Sungguh indah penuh dengan kebiruan yang tenang ciptaan yang Maha ESA

anis-yang-manis said...

sangat betul...alhamdulillah masih bernafas lagi..

Thania Ismail said...

wau... lawanya...

Syazlina Khairuddin said...

memang indah ciptaan Tuhan =)

PotiaCasaDelarossa said...

perghhh!!! tenang jek tgk gambar2 ni semua.. klu kat luar mungkin dah kurang cantik... gambar malampaui realiti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...