Tuesday, 5 June 2012

euro 2012 ! aku pilih jerman ...

Assalamualaikum ..


sekali lagi kaki bola seluruh dunia akan di hangatkan oleh kejohanan bola sepak terbesar selepas piala dunia iaitu kejohanan bolasepak piala eropah ataupun euro ...kejohanan ini diadakan setiap 4 tahun dan menghimpunkan 16 pasukan terbaik benua eropah....untuk edisi 2012  euro kali ini akan berlangsung di ukraine dan poland bermula pada 9 hb jun... 


dan aku seperti biasa samada piala dunia atau euro tetap memilih pasukan jerman ...bagi aku jerman memiliki kekuatan dan gaya permainan bolasepak tersendiri ...dan antara pasukan yang digeruni dan pasukan pilihan untuk bergelar juara dalam mana2 kejuaraan ...memegang status juara euro sebanyak 2 kali pada edisi 1974 dan edisi 1996 sejak euro di perkenalkan pada 1960 membuktikan bahawa jerman  bukanlah sebuah pasukan yang boleh di pandang mudah ...pada euro edisi kali ini pasukan jerman hadir dengan barisan mantap di ketuai philip lahm selain bintang2 hebat seperti lukas podoski ...mesut ozil...thomas muller...schweinsteiger ...sami kheidera... mario gomez ...dan miroslav klose ..

selepas hanya menjadi naib juara pada edisi 2008 austria-switzerland...pastinya jerman pada tahun ini tidak mahu pulang dengan tangan kosong walaupun undian telah meletakan jerman dalam kumpulan B yang dianggap sebagai kumpulan maut bersama portugal...denmark dan belanda ...

GO ! deutchland ...u the best ..

bolasepak bukan sekadar sukan tapi ruang untuk melebarkan jaringan semangat setiakawan ...apapun bola-bola jugak ...solat jangan lupa ...sekian ...

Excellence ...

44 comments:

siti_naqiah said...

saya pon sokong germany !! :D

Bluewendy said...

jom lepak tgk bola..!!

Jajas said...

aku pilih Netherlands...
final Netherlands 3 vs 1 spin...
burung kaka tua aku ramal...hehe

aku HaniAsyira said...

sokong germany jugak..

syafiqakarim said...

samaaaaaa

Alieza Dayasari said...

German...
dan
England.. tapi england mcm tak boleh pergi.. hihok.......
dah beli JC german..
so gooo german.

kaishin said...

aku sokong yang menang je..eh boleh ke camtu hehe..betul tu solat jangan lupa

Penyuluh Perikanan said...

kalau aku netral saja, yang penting pertandinagan ini berjalan lancar dan tidak terjadi kecurangan
...selamat malam..terima kasih soabat

lisa.icha said...

sy pilih itali sebab en boypren pilih itali ! ;)

TanpaNamaDer said...

Jajas siap guna kakak tua der hehe

Emma said...

dlu sy minat ngn bola.. skg x dh.. mls dh nk tgk .. hu3

Hans said...

aku sokong Spain

Boni JLL3 said...

ok!! aku pulak Kajang FC!!! hahaha

♥ NurShamira ♥ said...

yeahh , sokong jerman ! :D

ShahzCudin said...

yeah! ade geng..gua pon amik jerman jugak..tgh tggu member balik dr kelantan bawak jersey jerman..

Bulan Syurga Firdausi said...

yup aku pun sokong jerman..tp ade sokong belanda sikit2 heee

aswadz said...

walau mcm mana pun, aku ttp pilih englang walaupun diorang maen cam hampeh. hahaha...

putryteya said...

teya tak pilihh apa2 sebab tak dak AStro ... uwaaa :(

♥ Nana BamBam ♥ said...

saya england...okeh kitA musuh bola..haha

CikMunBlogger said...

saya sokong PERAK ! errkkk =.=' saya tak minat sangat bola . hehe . so , saya tak tahu nak pilih mana . go go MALAYSIA . hehe :D

O CIKTEDDY said...

yeay same! sep skali! :P

Laman Asmara,Alam Maya said...

saya suka blog ni..terimakasih telah dtg...

A'iyn Raidah said...

saya...erkkk..xtahu la..tapi sy suka lagu IM coming home ;)

azie namico said...

saya pun sokong Germany ! wahh !!!

anamizu kaito said...

wahhh dah nk start dah bola..hehe





luv,
cik ana

gnesop poseng said...

TAK TAHU NAK SOKONG APA..
SOKONG YG MENANG JER LAH.. HEHEHEH

Aien Alien said...

mana2 yang menang...itulah yang saya sokong...heeeee

Boyz_ed said...

Haha ! Gua pilih spain bro !! :D

afzalsukasuki said...

nampaknya kita musuh atas padang.. aku sokong linesman!!idop linesman

Aida Omar said...

nampaknya susah la pencuri nak masuk rumah sebab semua kaum adam akan berjaga tgk bola.. hehe.. tak tahu sokong ape.. lemah bab2 nie. haha

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

choki tataw na pilih apa . choki pilih yang mana menang je lah . boleh tak . hehe :)

#Atheera said...

jerman! geng!

babycomel said...

belanda la best!

ecadwinkyasha said...

sapa yg p final dan menang,tu la pasukan yg aku sokong.ahaha.

shida'R said...

shida xtau lg la huhu..nnt shida habaq sokong mana hehee =='

Cik Semut... said...

bola itu bulat...~

noornazuha said...

sama la kita..heheh..Go German Go German!

zulhilmi tempoyak said...

germany sbb dia sehebat wolkvagen. heeee

Alieza Dayasari said...

Jerman dan lead sikit. haaaaaaaaaaaa

KorN said...

pedulik ar korang nak sokong ape... tahun ni aku nak sokong France plak...

cendol said...

haha cendol tengok saje laa..kalo gol sy sorak.haha adik2 Cendol sampai gado2 psl bola..

EmpayarUtama said...

Tak masyukla bola. Aku tengok je bolehla

Encik H said...

Aku tak tahu kenapa, tapi drpd kecik aku memang tak suka Germany..aku rasa player-player Germany suatu ketika dulu macam Barbarian..jenis bawak belati kat bahu lepas tu nak pukul orang..contoh macam Oliver Kahn la..Ballack pun sama..

Nur Emilya said...

yeah go Germany! HUHU miroslav klose terbaik :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...