Saturday, 7 April 2012

bayang bayang semalam ...

Assalamualaikum...

melalui hari hari dengan terus memikirkan masa silam yang penuh luka adalah amat memeritkan ...dia seperti hantu yang sangat menakutkan ...dia selalu berada di belakang mengekori ke mana saja kita pergi ...lari lah ke pelusuk dunia mana pun...wajah buruknya masih ada...dan dia menunggu masa untuk menerkam kita supaya jatuh sekali lagi ...

soalnya sampai bila kita mesti terus melayan nostalgia itu ...bukan kita tidak tahu bahawa dunia ini sekadar tempat yang segala galanya adalah sementara ...tiada milik kita yang abadi...sampai masa segalanya akan di pulangkan kepada Dia...namun manusia tetap manusia ...hanya tahu mengenang sesuatu yang telah pergi...tapi tidak tahu menghargai apa yang sedang berada di depan mata ...


memang sedih bila kita hilang sesuatu yang kita sayang...namun percayalah bahawa apa yang kita hilang itu ada penggantinya ...mungkin setara ataupun lebih baik ...cuma masa tiba tidak tahu bila ...itu kita serahkan pada Nya ...Dia yang mengatur segalanya ...kita usaha kemudian berdoa dan terus berdoa...jangan berhenti ...masa itu pasti akan tiba ...

lupakan kesedihan semalam kerana kaki ini perlu melangkah untuk melihat matahari esok ...

sekian ..

---> tuhan ...tidak banyak yang aku mintak ...tolong berikan aku kegembiraan dan berikan juga kegembiraan kepada orang yang aku sayang ...biarpun ketika ini dia mungkin tidak lagi menyayangi diriku... :)

Excellence ...

47 comments:

Nabiel said...

serahkan pada Allah. insyaAllah,ade kegembiraan dan kebahagiaan nti.jgn risau. Allah dengar apa yang ada dalam isi hati kita.=)

Baju Sayalah! said...

amin.. =)

amirahyusoff said...

setiap perkara yang terjadi kepada kita ada hikmahnya ;)

atiqa aris said...

sabar ye.Tuhan sentiasaa tetapkan yg tbaek tok hambaNya:)

C i k P i p i T e m b a m said...

berserah sahaja padaNya. Insyaallah berdoa byk2 , Allah pasti akan kenan dengan doa kita kalau kita berusaha meminta... kita hrap abang tabah , and don't give up. :D

Koding said...

Semoga hari ini lebih baik daripada semalam...

aRa ❤ aFiq™ said...

Dia da mengaturkan semua yg terbaik untuk kita :)

zaty luvlianncezzz said...

semoga Allah memberi kebahagiaan buat awak dan orang yg awak sayang . entry nie , makes me realize something. nice one ~

afzalsukasuki said...

aku tau :) sejarah dan kenanganlah bayang2 kita kemana2 sahaja :)

Liyaa Mf said...

Nice story! Wish yang last tu, muga dimakbulkan :)

O CIKTEDDY said...

kesedihan motivasi utk bergembira =D

Halimatun Sa'adiah said...

patah tumbuh hilang berganti la dude!

Phat said...

nape ni ajlan

sis92 said...

wa dh lah tengah sedih, touching wa baca :(

Boni JLL3 said...

tak sangka kan... rupa2nya ramai di antara kita yang nampak chill ni menyimpan satu kesedihan yang berat..aku ingatkan aku je hipokrit untuk sembunyikan kesedihan aku..tapi ada jugak yang lain.. bro, sama2 lah kita berdoa agar diri kita kuat untuk menempuhi segala kesedihan tu..

mama pipie said...

huhu.. tersentuh hati mama. take care ye

nur_za said...

sapa kata..i tetap syg kn u..hehe

nur_za said...

sapa kata..i tetap syg kn u..hehe

Aida Omar said...

Allah jua yang sentiasa di hati :) Buat lan dont be sad ok.. benda yang lepas jangan dikenang kita pandang kedepan sesama k :) mungkin ada pelangi disebalik hujan.. siapa tahu.

Mila Ahmad said...

kehidupan memg sentiasa ada onak dan duri, tempuhilah hari-hari kamu dengan kesabaran dan kegembiraan. setiap yang belaku mungkin ada hikmahnya. mungkin ada juga perkara yang lebih baik buat kamu. chill oke :)

M@W@R Q@SeH said...

sebak baca terasa cerita itu spt yg di alami sndiri...terima kasih kerana mengingatkan ape yg sptutnya...

ZURINA said...

setiap sesuatu yg ditakdirkan utk kita...ttu ada hikmahnya. Hati baik...insyaAllah Allah tentukan yg "terbaik" utk kita..;)))))))))))

MaYa MustWany said...

be strong abg lan

TiraPengemis said...

sama2 berdoa, kuat smgt...lpakan byg2 lama,,,cri byg2 baru =)

Cik Gee said...

Allah ada perancangan yg lebih baik utk awak.. =)

Camy Alya said...

betul betul betul :)

Mummy Adriana said...

Mummy rase benda nie berlaku pada setiap insan :) Allah akan mempertemukan ramai orang sebelum DIA memberi kite cinta sejati. Lagi satu, jika dia bukanlah termaktub utk kita, maka ader yg lebih baik untuk diri kita. Tawakal ye :) Jodoh tu Allah da tentukan...laluila fasa hidup ini yg penuh liku2 sbelum menuju kebahagian yang hakiki....

wah sori mummy bebel panjang nauuu ha :P chill!

Alieza Dayasari said...

MOGA SAUDARA dimudahkan melalui segala dugaan....
adakala ALLAH turunkan hujan hari ini, kita pun merengek.. tp disebaliknya.. ALLAH hadirkan pelangi...

~~oOpEt~~ said...

sabar eh.. perkara silam mmg menyedihkn

caliph shuriken said...

smoga hepi ending di ujung usia ^^

Arra Ahmad said...

esok masih ada..

nur nadzirah said...

setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. ^__^

Muttallif said...

Semoga Tuhan Berikan kekuatan...Amin

noorul aisikin said...

love this :)

aiNa yaZiD said...

sama2 kita berdoa.. amin. :)

afzalsukasuki said...

yup lan.. doa yg terbaik.aku tau ada sinar mentari menanti ko di sebalik kabus :)

Aien Alien said...

bersedih jangan terlalu lama, bimbang hanyut jauh-jauh~

Eein Azryn said...

Allah dah sediakan yang terbaik buat hambaNya yang berdoa. :)

ain dzaya said...

macam baru putus cinta je..

"Ain memalukan diri sendiri. Terima kasih.".

nasir hamzah said...

tepuh hidup baru.segalanya pas berhikmah...

sis92 said...

incik hazlan..sis jumpa ada satu blog cm kopipes blog incik lah.. sis ltk link dia kt shoutbox k ?

Sis AI said...

Cinta sejati adalah apabila kita genggam dia dengan penuh kasih sayang. Dan bila dia meronta untuk dilepaskan, kita lepaskn dia jugak dgn hrapan dia akn dpt ksih sayang yg lbih drpada apa yg kita curahkn.

IdaRaida said...

iya...:) pasti akan tiba..:)

dun be sad.. senyumm :)))

misyamissyou said...

sabar..penat kan dgr perkataan tu? tp mmg tu yg kite mampu buat..sedih lak bace entri anda ni..smoga tuhan beri kite kekuatan

ain dzaya said...

seram nieh!ada yg ekori..bgudnya selalu think (+) ^^

"Jadi draftsman cita cita sejak azali.".

sis92 said...

incik ..sory lmbt..sis pun lama tk on9
http://shidie99.blogspot.com/
psamaan ketara pada template, widget n sidebar ..entri pun sama..entri mungkin ada org lain pun sama , tp ada sis kenal mana 1 yg mmg incik hb punya..sidebar tu agak kelakarlah mmg sama sangat cuma tukar ke kiri..

:)

EyA edamanhatiku said...

stuju sgt ngan qoute d pic tu..jgn terlalu d kenang yg lama..hargailah hari ini n smangatlah untuk menerima hari esok dgn senyuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...