Wednesday, 14 December 2011

maharaja lawak mega versi pak pandir .

Assalamualaikum ...

Santai petang...

Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnya dan sangat berhati-hati berjalan. Takut terpijak tahi. Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul taik. Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.



Pak pandir tengok ngan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata,

"Bentuk macam taik."

Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata,
"Lembik...macam taik."

Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu, lepas tu dia
berkata,
"Bau macam taik."

Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk mejilat sedikit taik tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit...

"MEMANG TAIK!! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!!!"

ha3...err ...hurm ..




p/s : manusia bodoh tidak pernah mahu mengakui kebodohan dirinya ...tapi dia akan selalu menampakkan kebodohannya ... tiada sesiapa pun yang di lahirkan bodoh kecuali mereka memilih untuk menjadi bodoh ...dan sebenarnya manusia yang bodoh adalah mereka yang tidak pernah mahu dan cuba untuk belajar ...BELAJAR SEPANJANG PERJALANAN HIDUP ...


sumber : cerita tu aku ambik kat wall FB Terengganu FA ...


#ado malam - osbon ....


Excellence .

64 comments:

Wadi AR said...

nasib gua tak bodoh

Cikgu Jaja™ said...

abam..

emm betul2.bodoh sombong namanya tue..dah la bodoh, sombong plak..

poohrist said...

hahaha..
macam nie punya bodoh pon ada ka??

fathiyyahISMAIL said...

adoi. pak pandir ni memang laa T__T

*otak manusia pun sama. yang membezakan ialah otak yang dilatih dgn otak yg xterlatih

^^

Musa Khairul Umam said...

Wkwkwkwk.... tuh orang koplak banget

anamizu kaito said...

euwwwww TAIK~ hiyekkkk =P







luv,
cik ana

♥e'in♥ said...

apekejadah pegi jilat taik.. hahaha

iszieylyanziy said...

muahaha,,,seb bek la xbodoh cam tu,,ngee

3no gr33ny said...

naye le kena cmni..huhu

Kotak Mancis said...

hahhahahhaaaa... tersanga la bodoh kan... sanggup jilat taik dari terpijak... hadoiii... gelak guling2

Teacher Basariah said...

sian kat pak pandir tu..

Snow White said...

hua hua, apakahh?
macam ni punya orang pun ada kaa?
kah kah x)

kakyon said...

dah sah2 bodoh bengap..hehe

mohd hafifi said...

macam mane aku boleh bace cite cm ni..adoii

Nur Haslinda said...

alahai pak pandir, pak pandir. hahaha lawak la :D

TiraPengemis said...

geli la...eeee

ChentaEty said...

hahaa..really joke..=)aduh,kesian si pak pandir tue..patut hantar dya blajar..nice story..already follow u yaa..=)

Original CikTeddy said...

err..xmo sebut lg dah prkataan tu..hadoi..

Cik Gee said...

pak pandir.. suatu simbolik kebodohan yg sgt ketara. digunakan oleh sang penglipur lara untuk mendidik dlm hiburannya bercerita dan berjenaka. sesuai utk segenap lapisan umur dan masyarakat.

bukan mcm program maharaja lwak sekarang.... lebih double meaning dan kebodohan peserta yg terlampau..

mrk memilih menjadi bodoh dan diperbodohkan.

tet...

diana said...

aih..
kenapa la dengan pak pandir ni..
ekekeke

Nerdy Zuera said...

sangat bodoh !

yeas el said...

Pak Pandir memang agak Pandir . Hehehe :P Upsss !

Detective Fiqa said...

betul betul setuju :D

Pendamba Mawar said...

test bgai.hahaha.giler la

★ aIsyaH ★ said...

haha..!!
ape punya pak pandir la...
tu la kecik2 tanak g sk0la..^^

Cik Nurul said...

eyekk!!!

Nurul ain said...

ahaa... satu perkataan je.. BUDUH

♥AienNajwa♥ said...

yup betul tu..nice entry ! ~ =)

Saddila said...

ewwww . bongok gila -_-'

Mohammad Abu Bakar Kamal said...

gila bodoh pak pandir nih..

c'axoera said...

mongggggokkkxx!!!! >_<


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/www-13-wednesday-worst-word.html

susulemakmanis said...

NGOK NGEK!haha

Koding said...

Patutlah rasanya sedap...
Taik minyak rupanya...

nur farahin binti sulaiman said...

drpd jilat taik tue.. baik pijak.. hikhikhik.. lawak2..

Karbon Kopie said...

geli lah. nasib xmkn sambil bace.kalau tak mahu aku bayangkan aku yg pak pandir itu. eh?

EmpayarUtama said...

Tu bodoh piang...

Aien Not Alien said...

bodoh boleh diajar...bodoh sombong memang kurang ajar...hehe.. hai lan.. :)

Nelly The Strange said...

haha

tu nama sengal
:D

COOL RC STORE said...

ha..ha..ha..

Cik tikah said...

sama jugak kalau manusia buat salah, dia x mngaku dia baut slh. kan?

EKIN said...

memang bodoh gila. dah taknak pijak p sebuk kaji. rasa nak sepak orang bodoh macam ni. haha

..cik gugu.. said...

yeah mmg bodo -.-

♛RaRa♛ said...

nice entry,tersirat nilai murni dan pgajaran wat semua.:)

Aida Omar said...

adui pak pandir oii siap jilat taik lagi..suka p/s akhir tu..setuju sangat. :)

nur adilah said...

HAHA:D bengong:P

syamy said...

haha . sengal je :D

Muhammad Naqib said...

Aku Lebih Rela Terpijak Daripade Menjilat..,!!!!

zafira othman. said...

geli weiiiiiiii

aiNa yaZiD said...

setuju dengan pesanan terakhir tu. =) hai nama pun da pak pandir...

Teenager Housemaid said...

huhu..
atleast ade moral utk kite belajar..:)

Admin said...

nice share

Thanks

ainwaheeda said...

hehehe... nasib baik tak terpijak...
btw. i'm follow ^^

si kiut lavender said...

oh pandir..
kebodohanmu mengajarku utk menjdi lebih bijak..erk..:P

sLpmEpLz™ said...

lol

mimie_za said...

euw...hahahah

nurul diana said...

euww , awat taik ? huhuhu

Faridzul Abd Rahim said...

hahaha.. yg penting org yg bwat citer ni pandai!!

~Nana BamBam~ said...

taik punya orang..hahaha :P

Miz Novexx said...

Pak Pandir tu bodoh sombong, hehehe :D

nia marlissa said...

derm ! pak pandir pak pandir lama x dgr cte pak pandir

kudutube said...

Numpang ngakak, wkwkwkwkwk...

Zainundin Mohd Nor said...

Kelakar dan ada pengajaran di akhir tu. Terbaik.

erleena said...

act and thinking but in wrong way :O

FYA PELANG! said...

ngehh. terbaik entry ni :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...