Thursday, 29 December 2011

Selamat tinggal 2011 Selamat datang 2012 .

Assalamualaikum ...

hanya 2 hari lagi tinggal utk 2011 melabuhkan tirainya ...selepas itu angka akan bertambah satu lagi menjadi 2012 ...begitu pantas kan masa berjalan ...ia seperti membunuh kita dalam diam ...dan kita semakin hampir dengan kematian ...


2011 meninggalkan seribu kenangan ...semua tercatit pahit manis dan suka duka kehidupan ...dan ia kekal sebagai kenangan apabila masa terus berjalan ...ia tak akan kembali walau seinci ke belakang ...ada kenangan sedih dan manis ...namun bagi aku semuanya adalah kenangan manis ...walaupun ada terselit kepahitan ...ada sesuatu yang sangat menekan perasaan sehingga membebankan akal...aku anggap itu sebagai lumrah dan pengalaman berguna dalam perjalanan merentasi kehidupan pendek ini...untuk apa aku mesti mengenang sesuatu yang pahit ...sedangkan kaki perlu juga melangkah ke depan ...suka atau tidak aku  terpaksa mengakui hakikat bahawa hidup ini memang ada ketidaksempurnaannya ...dan aku harus berusaha semakin belajar dan memperbaiki diri untuk menjadi lebih baik...

kata syaidina umar al khatab r.a ...orang yang celaka adalah mereka yang hari ini lebih teruk dari semalam ...dan esok lebih teruk dari hari ini ....

2012 kau bakal menjelang ...aku mengharapkan ada harapan baru ...harapan yang lebih baik ...namun masa depan tetap masa depan ...ia hanya harapan dan impian ...aku merancang untuk nya namun perancangan itu ketentuannya hanya Allah yang tahu ...aku hanya mampu berdoa pada Mu tuhan agar jadikan aku manusia yang lebih baik daripada sebelumnya ...berikan aku kesihatan yang baik...berikan aku kesempatan untuk terus belajar dan belajar ...andai aku di uji Kau berikan aku kekuatan untuk menghadapinya ...andai aku jatuh kau berikan aku daya untuk aku bangun ...andai aku menangis Kau berikan juga aku senyuman...tanpa pertolongan dari Mu aku tidak memiliki sedikit pun kekuatan ...hanya pada Mu aku berserah dan meminta pertolongan ...

akhir kalam di kesempatan ini aku nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2012 kepada semua mereka2 yang selama ini sudi berjalan bersama aku dalam susah dan senang ...semoga kalian terus dirahmati dan azam korang akan di makbulkan Allah ...di mata aku kalian adalah yang terbaik ...

sekian ...apabila kita berazam ..maka bertawakal lah kepada Allah ...

Excellence ..





45 comments:

BeloG MTT said...

Selamat tahun baru 2012~ :)

Saddila said...

semoaga azam tercapai . amin .
STB 2012 . Hebak tepuk2 :)

Original CikTeddy said...

insyaAllah taon dpn lbh baik dr taon ni..

Orang Pulau said...

selamat ~ selamat

DianaAzis said...

Insya'Allah..hidup ini memang penuh dengan ranjau dan cubaan..tanpa sedih, siapalah gembira..Ada banyak lagi yang perlu dilalui sepanjang sekolah hidup ini.. Semoga kita sama-sama menjadi hamba yang lebih baik.. :)

shera haifa said...

selemat berjumpa dgn tahun 2012..
moga 2012 yg bakal dilalui memberi 1001 pengalam dan kenangan,,
:)

EnciK AxixOu said...

eppy new year boh . muge anda sukses taun depan . haa

Cikgu Jaja™ said...

kena kawin tahun depan.. T__T

faizlaster said...

aku dokdang g nok wak entri no2 ni...haha

SAYA BUKAN SAMDOL said...

semoga tahun 2012 memberi makna yang lebih baik

Alieza Dayasari said...

walaupun kita berazam perlu diiringi usaha seterusnya tawakal.....

3no gr33ny said...

moga segala azam subur sebagai impian yang bakal menjelma kenyataan

Ayen... said...

Selamat datang 2012,diharap semoga akan memberi sinar baru...

★ aIsyaH ★ said...

selamat tahun baru ye..
sem0ga tahun baru membawa sinar baru dlm kehidupan..^^

Miz Novexx said...

tahun baru tak mendatangkan apa2 makna sebab tahun baru ni bakal disambut dengan final exam, huhuhu :(

TiraPengemis said...

huhu....jom beli diari baru...

ps : xpenah ada diari...ahahaha

Miss Nadya said...

selamat tahun baru..

p/s :: xmau join??ngee..:)

~Nana BamBam~ said...

Isnyaallah , semoga azam dan doa kita di makbulkan oleh Allah SWT..aminn

Selamat Tahun Baru ye :)

AYIE ABAS said...

ayie bercadang nak buat entry tahun baru 2012...tapi x buat2 lagi..ermmm

ShahzCudin said...

selamt thun baru...

Apih El Nino said...

Happy New Year Dreadlock !

naiemah_ramli said...

slmt thun baru..
moga azam tahun bru tercapai..amin..hihi

D'Nur Suffi Shopalista said...

banyak kenangan pahit dan manis , suka dan duka.. masin dan tawar.. busuk dan wangi tahun 2011...

muhasabah diri ...
yang baik jadikan teladan....!!!

continue learning..

selamat dtg 2012....

C i k P i p i T e m b a m said...

semoga tahun 2012 terus menyinari kehidupan kita semua :D insyaallah..

Phat said...

selamat tahun baru 2012

Cik Azizah said...

moga tahun baru memberi sinar baru dlm diri kita..tinggalkan basi 2011. hehe

selamat tahun baru lan :)

Nyamuk Terbang said...

nk duit raya #eh

Lia Irdelia said...

suka baca entry nih,,
:)

selamat mencapai impian..
:)

Fendy said...

welcome to 2012...

Bluewendy said...

selamat tahun baru..azam baru.. awek baru leh?? hehe

farhan said...

entry yg menarik

Aien Not Alien said...

selamat tahun baru lan...


2012 ^_^"

Nalisa Syahira said...

hepi new year .

D'Nur Suffi Shopalista said...

umat Islam harus cemerlang ..
hari esok pasti lebih baik dari semalam..
kita punya kuasa tenaga dan doa sebagai senjata...

Alieza Dayasari said...

sELAmat Tahun Baru SEmUa....

EmpayarUtama said...

Selamat juga buat semua :)

ViBrato D major said...

selamat tahun baru juga. :)

afzalsukasuki said...

selamat tahun baru kawan :) sejahtera ke atas kamu :)

Koding said...

Selamat Menyambut Tahun 2012 Masihi...

remyhazza said...

doakan yg terbaik utk sahabat !!!!
selamat tahun baru 2012....

nia marlissa said...

selamat tahun baru :)

Zar_ita J said...

selamat tahun baru 2012 kepada semua!! =)

teyn teyn said...

slmt tahon baru .
semoga semua azam tercapai ya.

ABU said...

selamat tahun baru 2012

Cik tikah said...

selamat tahun baru :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...