Saturday, 10 December 2011

sang rembulan gerhana lagi .

Assalamualaikum ...

dongak ke langit mengintai bulan ...kau gerhana lagi wahai bulan ...indahnya kau malam ini ...walau wajahmu di bayangi awan gelap ...kau tetap kelihatan cantik dan menawan ...kau memang makhluk tuhan yang dikurniakan keindahan utk kami nikmatinya ...


lihatlah bagaimana Allah menunjukkan kebesarannya ...di jadikan bulan bukan sekadar utk menerangi malam...melengkapi pusingan waktu ...tetapi juga utk kita menikmati keindahannya ...subhanallah ...

tidaklah Allah menciptakan sesuatu kejadian itu melainkan untuk hambanya berfikir tentang kebesaran dan keagungan Nya serta mengucapkan syukur kepada Nya ...Allahu akbar ..

Alhamdullilah ...syukur masih diberikan kesempatan melihat kecantikan alam ciptaan Mu ...sesungguhnya Kau tuhan yang esa ...yang maha mengetahui akan segalanya...tuhan yang tidak mati dan kekal selama lamanya ...tuhan pencipta makhluk dan pemilik alam semesta ...dan tiada tuhan melainkan Allah ...

sekian ...saksikan lah kebesaran penciptamu wahai insan dan sujudlah  ...

p/s : malam ini bulan gerhana lagi buat kali kedua utk tahun ini ...kali pertama pada 16 jun yang lalu ...



Excellence ..


42 comments:

sharul izam said...

itulah Keagungan yang tiada bandingan

Zaf98 said...

o.0 abg dpt teng0k kaa??? sy tak dpt teng0k pun~ :(

mokcik-ann said...

tmpt mokcik tak nampak lah..

Lea Isnawi said...

Allah Maha Bijaksana =)

SUbhanallah =)

Khairil said...

hebat ciptaan Allah...masya-Allah...

syasyajohan said...

dapat tengok.cantik<3

poohrist said...

masya allah..
sangat cantik

aReLaN said...

mmg cntik tp knp la rmi lg manusia tak reti berfikir akan segala kekuasaan ALLAH.hmmm

ShahzCudin said...

subhanaAllah..kejadian yg ckup besar maknanya..tapi masih ramai yg leka..

reenapple said...

subhanallah..=)

r-5 said...

Masya'Allah itulah kebesaranNya yang ingin dipamerkan buat seluruh alam... :)

Khairil said...

masya-Allah..
hebatnya ciptaan Ilahi..

Gadis Pantai Timur said...

x sempa nak tengok lah bulan gerhana..rudi btol...

azza hana said...

saya cinta bulan~

Qyla said...

terkilan sbb ta dpt tengok smlm =,=

Asyiqin Haulisah said...

kenapa bahasa kau indah. *aku suka. :)

Cikgu Jaja™ said...

ciptaan Tuhan..sangat2 indah..syukur msih punya mata mahu melihat, masih punya hati mahu menghayati, masih punya akal mahu terus bersangka baik..

Myboiler said...

kekuasaan dan keagungannya...

Miz Novexx said...

tak sempat menengok, sedih betul...
mesti cantik :D

diba said...

subhanaallah.tingkatkan keimanan

iefa ujang said...

xdapat tgk pown . . . :(

Azmi Khan said...

ini salah satu bukti bahawa Allah Maha Besar......

DOMU-KON said...

saya mngejar untuk melihat keindahanNya..dari putrjaya sampi ke shah alam..tapi dilundungi awan.. apa pun..saya bersyukur

Atiqah Wadiah said...

subhanallah..cantiknya ciptaan Allah tu kan?

fiQ'Ra said...

ermm tak dpt tgk haritu sebab hujan..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

mmg sangat indah . syukur dapat melihat :)

Pendamba Mawar said...

kuasa Allah

adwafarahin said...

perak hujan time gerhana..,sedey x dpt tgk :(

msredcheesecake said...

Tempat msred tak nampak.... Tapi tahu, itu tanda kebesaran Dia.... Subhanallah...

CAHAYA BISIKAN said...

alhamdulillah..Allah masih memberi kesempatan utk kite bernafas saat ini

misyamissyou said...

bkn untuk renung je..bile gerhana ni maknenye Allah nak bagi amaran atau peringatan kpd manusia..muhasabah diri, mungkin ada yg salah kite terlepas pandang

Original CikTeddy said...

ciptaan Allah mmg indah bila dipandang..mmg kagum bila difikirkan..

Nonie said...

subhanallah...
cipta Allah dan setiap perancanganNya adalah y terbaik....

[fArAh aLiAs] said...

mari baca kisah farah dan my bff =)

http://coretanharapan.blogspot.com/2011/12/tips-menghadapi-kawan-baik-yang.html

=)

Bluewendy said...

SubhanaAllah.. Semoga Allah ampuni dosa kita smua..=)

EnciK AxixOu said...

keindah alam mebuktikan kebesaran Allah s.w.t .

Wadi AR said...

betol encik :)

c'axoera said...

Subhanallah..


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/www-13-wednesday-worst-word.html

CekbOlat-bOlat said...

cewahhh..

Admin said...

nice share

Thanks

si kiut lavender said...

indah..
tapi ianya menakutkan dan menimbulkan keinsafan...

AnimeFond free download ANIME and OST said...

Subhanallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...