Monday, 16 January 2012

berlari bersama cahaya .

Assalamualaikum ...

ketika aku mula berlari ...adakalanya aku juga jatuh tersungkur ...lalu aku bingkas bangun ...bukan kerana aku merasa sakit ...tetapi kerana aku perlu meneruskan perjalanan ...perjalanan panjang yang makin pendek ...yang aku sendiri pun tak pasti di mana noktahnya ...namun selagi menghirup udara ...selagi itulah aku harus terus berlari ...berlari dan terus berlari bersama rotasi dunia tempat aku menumpang hidup ...


cuma aku memohon agar Allah meredhai setiap inci langkah ku ...moga di berikan aku pedoman ...di berikan aku kekuatan ...di berikan aku keazaman...kerana fikrah aku sebagai manusia ...adakala tersilap dan tersasar mengatur langkah ...tiada apa yang aku harapkan selain daripada belas kasihan Mu tuhan ...hanya kepada Mu aku berharap...sememangnya Kau adalah pembimbing dan pemilik nyawaku yang abadi ....

dan aku sedar ...walau sejauh mana pun aku berlari ...penghujungnya adalah MATI ...kerana itu lah aku ingin berlari bersama cahaya keredhaan Mu ....

sekian ...biar sakit jatuh di dunia ...namun tak sanggup jatuh di akhirat ...nauzubillah ...

Excellence ..

54 comments:

Nurul ain said...

sama2 berdoa agar hidup sentiasa diredhai :)

aydah ahmad said...

nice one . kita sukeee :')

Wadi AR said...

betei

Arra Ahmad said...

juga tak mahu jatuh di 'sana'.:)

Boyz_ed said...

Suka ayat bwh skali tu . =)

CekbOlat-bOlat said...

sejauh mna kita lari.. lastt kita jatuh jgakk.. =)

Cikgu Jaja™ said...

emm.. mati itu pasti kn..

Cik tikah said...

nice :)

FYA PELANG! said...

dan sebab itu lah Allah berikan pelang :)

EnciK AxixOu said...

berlari gagah mencari keredhaan Allah .

3no gr33ny said...

larian dunia sunggu infiniti..kita hanya mampu meniti dengan berhati2 menuju ke hari mati

DianaAzis said...

Insya'Allah.. sesungguhnya Allah itu Maha pengasih lagi Maha Pengampun.. Jatuh bangun dalam kehidupan itulah yang buat hidup kita lebih indah :)

Paris Lipton said...

kita belari dan teruskan berlari,,,teka lagu ape? huhu

poohrist said...

indahnya bahasa..
masyaallah..
sama-sama berdoa agar diredhoi nya..
amin

::cik asha:: said...

good entri..

"dan aku sedar ...walau sejauh mana pun aku berlari ...penghujungnya adalah MATI ...kerana itu lah aku ingin berlari bersama cahaya keredhaan Mu ...."

semoga ape yg kite lakukan mendapat keredhaan dariNya..

aReLaN said...

nice.peringatan untuk sume.mati itu pasti.selaju dan sejauh mana kita lari,mati tetap akan datang.

EKIN said...

# dan aku sedar ...walau sejauh mana pun aku berlari ...penghujungnya adalah MATI ...kerana itu lah aku ingin berlari bersama cahaya keredhaan Mu ....

suka sgt phrase ni lan. :) terasa deep sgt.

Mamimo ♥ said...

Tabik! :)

caliph shuriken said...

smoga hepi ending kt sana ^^

C i k P i p i T e m b a m said...

semua org akan mati nnt.. tapi masih berharap agar hidup lama sbb byk benda lagi masih terkontang-kanting... semoga dipanjangkan lg usia..

dUnIa fAnTasY kU.. said...

:) wahh.... best baca,, ^_^

Phat said...

sama2 kita berdoa agar kita semua di redhai

yusuf sukandar said...

helo, visit me please

Ahmad Syuxer said...

nice entry..:)..perlu keredhaan Allah s.w.t untuk menjadi perjalanan langkah kaki kita kat dunia ni berjalan dengan lancar

wannuramirah said...

insyaAllah.. amin ya Rabb :)

Aien Not Alien said...

indah bahasa...tersirat isinya..


teruskan berlari dijalan yang diredhai demi akhirat nanti... :)

Niza Romli said...

sekiranya kita tak lupakan Dia,
Dia takkan lupakan kita :)

wani brahim said...

Sesungguhnya yang datang menghadirkan diri..puas dijaga dengan rapi..terjatuh lantas beransur pergi..hanya keredhaan yang menanti..

peringatan yg menarik..semoga sama-sama kita berlari ke cahaya keredhaanNya

Karukord Jagau's said...

:)

Nazri Hanafiah said...

aku suka ayat ni " berlari bersama rotasi dunia" wow...power!

aswadz said...

weh, ko ke yg pegang payung tu?

Original CikTeddy said...

indahnya kata2..

محمد رازيق said...

nice bro entry. aku suka. yerp pnghujung kita adalah Mati. sediakan bekalan sebelum MATI. jemput singgah blog. BURUNG BIRU SI PEMALU

EZAD AMIR said...

Kdg2 kita tsungkur dlm pelarian..
Kalo tidak terus bangkit merawat kelukaan itu,mgkin disitu lah penamat kita..terus rebah mhadap muka ke bumi..

cik Kartun said...

sakit di dunia smntara shja :)

~Nana BamBam~ said...

Assalamualaikum,

mintalah kepada-Nya agar hidup kita ini sentiasa diredhai dan dirahmati.

perbanyakkan amalan untuk 'bekalan' kita apabila mengahmpiri 'MATI'.

Azekzk said...

sesuatu benda yg pasti tp x ramai yg menyedarinya.

misyamissyou said...

insyaallah

Alieza Dayasari said...

doa yg terbaik..
suka gmbr tu....
ada seni tersendiri.

Fariduddin El-Islam said...

=)

Miss Nadya said...

InsyaAllah..Amin..

cikgu nadia said...

dalamhidup, adakalanya perlu jatuh. untuk peringatan. semoga berjaya. insyaAllah

AyuAdzum said...

Nice word,menyenangkan..InsyaAllah..:)

TiraPengemis said...

jangan berlari lagi...

★ aIsyaH ★ said...

best ayatnya...
kalau terjatuh kita perlu bangun untuk meneruskan perjalanan y masih pjg kan..:)
*i like y0ur last w0rd.."biar sakit jatuh di dunia ...namun tak sanggup jatuh di akhirat ...nauzubillah ..."

GBM said...

DaripadaNYA kita datang, dan kepadaNYA kita kembali..

S H I T E Q said...

amiiinnnn :D

myhatiku said...

nice one :)

Nyamuk Terbang said...

nice one :)

Lady Emilya said...

amin, moga sama2 diberikan petunjuk oleh ALLAH SWT =)

AmirahSM said...

moga hidup kita sntiasa diredhai Allah =)

eeiyss said...

best..gamba pun nice

NORA CMA said...

can i share!!!seriuss best...

-Nik Izyani- said...

Salam saudara.Ramadhan Kareem.Saya mohon utk quote sedikit kata-kata saudara di status sy.Thank You. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...