Tuesday, 14 February 2012

impian bukan sekadar mimpi indah ...

Assalamualaikum...

setiap kali aku pejam mata ...ingin sekali ku mimpi kan bidadari turun dari syurga ...dia berlari bersama ku mengejar awan...kemudian dia membawa aku terbang memetik bintang ...kami singgah sekejap di bulan menikmati angin malam...selepas itu dia menghantar aku pulang menuruni pelangi pagi ...indah kan ...kan bagus kalau itu bukan mimpi...namun mimpi tetap mimpi ...hakikatnya bila saja aku buka mata ...aku masih juga berada di atas tilam yang sama...semuanya hilang dan aku kembali menjadi diri aku seadanya...

mimpi indah mungkin tak pernah menjadi kenyataan ...namun impian boleh di realisasikan...dan aku melihat impian sebagai suatu pengharapan ...sesuatu yang perlu kita berjuang untuk mendapatkannya ...sesuatu yang memberi kita kekuatan dan keazaman untuk mencapainya...memang tidak ada yang mudah ...namun tidak ada apa yang mustahil ...orang yang hebat adalah orang yang berani katakan tidak mustahil kepada apa yang orang lain katakan mustahil...


bagaimanapun ...aku sedar impian yang besar memerlukan pengorbanan yang juga besar ...jalan kebahagiaan biasanya melalui titian duri yang tajam ...dan aku perlu tabah ...aku perlu terus melangkah ...aku tidak boleh berputus asa ...aku cukup yakin kalau aku tak dapat apa yang aku usahakan setelah berkali mencuba ...Allah akan gantikan aku dengan sesuatu yang setimpal ...tak pun mungkin lebih baik...

dan jangan sesekali takut untuk berimpian ...kerana hidup hanya sekali ...berimpian lah ...berlari lah ke arahnya ...kalau kamu jatuh sekalipun itu tidak mengapa ...sekurangnya kamu telah mencuba...yang rugi nya bila di beri kesempatan untuk berimpian ..kamu menolak dan tidak berbuat apa apa...akhirnya kamu mati juga...tidakkah itu sia sia ....

akhir kalam ...tidak salah untuk bermimpikan indah tapi mengapa mesti terus berpaut pada mimpi ...sedangkan impian itu boleh di gapai ...namun begitu tanpa keberanian ...impian tidak mampu bertukar menjadi kenyataan ...sekian ..

# campakkan mimpi mu ke langit ...tapi pastikan kaki mu masih memijak bumi ...

Excellence ...

57 comments:

nur_za said...

jom2 sama2 mengejar mimpi itu..
=)

gadis oren said...

hebak-hebak .

xila riston said...

peh peh pehhh kemain jiwang!!!\ lek luuuu smoga jumpa ye impian idaman~

makcik said...

mimpi ye? ok2.. ^_^

biela bell said...

dengan ada impian boleh membawa kita mnuju kejayaan dlm hdup kte :)

cinta siswi said...

jgn biarkan hidup xda impian.. tp kalau da ade impian.. cubalah mencapainya..

*oke..so skema.. bai.

O CIKTEDDY said...

ku mahu campak sejauh jauhnya impian itu ke langit namun masih mencengkam kaki ke bumi sedalam-dalamnya.. erk,hehe ^_^

AiSyA LiEzA said...

biar mimpi smpai ke bintang.. ahaks!! best la mimpi cm ni.. erm.. :D *apa2 un kena kembali pada realiti tau.. hek3..

Princess Nusy said...

"orang yang hebat adalah orang yang berani katakan tidak mustahil kepada apa yang orang lain katakan mustahil"..like this! ^^

Bluewendy said...

excellent.. =)
semoga apa yg diimpikan tercapai..=)

^_^ Zaza Nur Iman said...

sungguh indah kata2 mu itu :)

Cik Nurul said...

kite pon ade impian.. tapi tapi.. ehemmm

miss faten said...

Kadangkala saya berlari masuk bilik sebab nak bermimpi, kerana realiti terlalu kejam. Namun saya sedar, selagi hayat dikandung badan, saya perlu terus berhadapan dengan realiti. Semoga ALLAH bersama-sama kita semua dalam menggapai kejayaan @ impian :D

diba said...

mimpi biar smpai ke bintg;)

Mohd Norafzal said...

setiap kali ko pejam mata ko mimpi bidadari bro??dashyaaaattttt~ aku pon nak tumpang masuk mimpi ko hahaha

miss inna said...

mendalam maksud entri nie.
btw, mimpi itu kadang kala membuaikan. buat kita asyik seketika. tp impian tu perlu kita realisasikan. jgn pernah takut utk melangkah ke hadapan. utk mcapai impian tu, bukan mudah, tp dengan usaha, insyaAllah semua pasti dengan izin-Nya..^^

HeNRieTTa JoSe said...

im so not going to erase my future....NEVER...

si ngokngek said...

kadang aku lagi suka mimpi dari relity,tp hakikat berpijak dibumi yang nya..

Azura @ cik buaya said...

mimpi indah~~ :)

Arra Ahmad said...

jangan pernah berhenti untuk impikan sesuatu.:)

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

impian blh jd kenyataan..usaha tangge kejayaan

.fariizza. said...

pasang impian tak salah.
tapi lagi baik kalau seiring dgn usaha :)

fyna said...

wow...suka ayat lan nih...
^^;

Aida Omar said...

impian itu perlu sekali sekala..supaya diri lebih bersemangat mengejar impian itu walaupun impian banyak halangan :)

shairah said...

make sure mimpi jadi realiti walaupun banyak mimpi jadi mimpi ngeri

ღ αεn ツ said...

Mengejar mimpi dalam realiti lebih indah daripada mengejar mimpi dalam tidur yang tak pasti :)

cik Kartun said...

ape beza mimpi dengan impian???

ABU said...

uishh.. tinggi bahasa kau ni... agak payah jugak aku nak mentafsirnya.. hahaha

nice entry..

Farah Adila said...

macam puisi:)

Ckin Kembaq said...

cuba lagi..mesti boleh dpt.. ^_^

Firdaus® said...

semoga impian ko tercapai bro.. nice word kat entry ko ni..suka =) follow blog ko..

btw jgn lupa do follow my blog back keyh =)

ciksukaberangan said...

indah je ayat~ hehe...

aRa ❤ aFiq™ said...

i have a dream..

emy zulaiha said...

hahaha samalah emy slalu bermimpi untuk memetik bintang..hhaha :)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

tiada apa yg mustahil! truskn mengejar mimpi2 indah itu

Teenager Housemaid said...

yang penting usaha..:0
kemudian, tawakal saja..:)

caliph shuriken said...

ayat intro best laa ^^

TiraPengemis said...

semoga bidadari itu muncul...hehehe

EKIN said...

semuanya hanya kadang2 indah pada mimpi. kerna pada nyata ianya terlalu kejam.. biar takdir menentukan. =)

Koding said...

Koding Berkata:
Buktikan impian juga boleh jadi kenyataan...

Cikgu Jaja™ said...

make things happen..

berangan saja kurang berguna :)

anis pauzai said...

terbaekkk la ayat last tu ! hehe.

Cik Atien said...

impian mestilah disertakan dengan usaha. :)

zyralleeya said...

selalu harap mimpi tu jadi kenyataan..

Bulan Bintang said...

ade impian. adela kejayaan.
ade kejayaan mesti dr usaha yg kental.
yes.. i got it !

poohrist said...

sangat mendalam maksudnye..
mimpi harus setinggi bintang,
paling tidak pun sampai awan.

Liza Razak said...

sedang mengejar impian :)

^^eKaTiKaH^^ said...

tak semua mimpi jadi kenyataan kan? :)

inche hlovate said...

berusahalah untuk menggapai mimpi itu :)

Haruno Hana 하나 said...

antara mimpi & realiti.. biasanya org akan mengejar mimpi.. all the best jugak :D

nur said...

jom tido untuk bermimpi..
baru.. kejar mimpi tu..

Cik Sweet Pea said...

mimpi itu penting tp yang penting skali usaha untuk mengejar mimpi...jgn sekadar bermimpi jo...

syiela said...

cuba gapai mimpi

kalau dalam tido mimpi best macam tak nak bangun je

MaYa MustWany said...

ntahla..kdg2 xberani dh mmkirkn sgt msa dpn n berharap ssuatu..just hnya mmpu lalui je hri dmi hari..

MaiRa QuEeN said...

HEBATTTT!!!!...kejar2..kejar sampai dapat..

MaiRa QuEeN said...

HEBATTTT!!!!...kejar2..kejar sampai dapat..

Mr Labu said...

kejarlah mimpi tu.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...