Tuesday 10 May 2011

katak




petang ini hujan turun tiba2...myb sbb awan yg mengandungkn air sdh xlg brdaya utk menampung bebannya...so turunlh air itu mnjd hujan...ataupun myb ade sang katak yg memanggil2 rindukn hujan...so hujan pun turun...mcm2 teori...appun hujan itu rahmat...

ade pula crite di sebuah negeri arab...kisah katak betina yg mahu mnjadi katak lelaki...haha...kisah ni pun brlaku ketika hujan turun menyimbah bumi...yelh time tu kn musim katak mengawan...so sibuklh si katak mncari pasangan...suara katak perempuan yg dikatakn memanggil hujan sebenarnya suara memanggil pasangan...katak lelaki akn mndengar suara mn yg plg merdu...itulh yg bkl mnjd pasangnnya utk mengawan...betul ke...haha...ntah....namun ade jg katak betina yg xsk kpd katak lelaki...so dia hnya diam dan mncari bunyi katak perempuan yg merdu utk mnjd psangannya...tapi spesis katak mcmni lebih caring,lbh memahami,lbh pndai ambik hati,lbh kuat jeles dan xprnh berputus asa...dia akn trs mncari hingga berjumpa katak perempuan yg jatuh hati pdnya...awas...hahadan aku brharap sgt agar tiada katak wanita yg tertarik padanya...walaupun aku th dia mungkin seekor katak yang baik...tp aku seriusly xsk situasi tunggang blk trsebut...trmsk spesis katak lelaki mncari katak jantan....ntah jiwa aku xblh nk trm keadaan tersebut...myb bkn slh mrk...wl dgn ap alasan skalipun situasi trsebut aku xblh diterima sama skali....maaflh katak perempuan yg nk jd katak jantan...aku xsk kau....sm jgk ngn katak betina yg sk kpd katak betina...aku pun xsk kau...aku cuma nk kau jd katak perempuan yg sebenar...krn kau mmg xmampu utk mnjd katak jantan wl sekuat mn kau mncuba...never....

xpelh semoga suatu hari nanti kau kembali menyanyi ketika hujan turun...menyanyilh dgn suara yg merdu ye wahai si katak...itu lbh bermakna...kehidupan akan mnjadi songsang kalu kita xmahu brjalan lurus.....catatan ikhlas dr AKU yang xpernah sempurna...xde niat nk sakiti sesiapa...kalu baik ambik sbg pedoman...kalu rs xperlu abaikan saje...haha....

EXCELLENCE

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...