Tuesday 10 May 2011

kisah tikus 7 kemunculan dewa harapan

perang mmg xdpat dielakkn lg.....bala tentera marikas naxi smkn dekat...masa smkn suntuk...keadaan smkn kelam kabut...smkn xtrkawal..seluruh isi astorazargus dilanda ketakutan dan kegelisahan....semuany berdoa memohon pertolongn..myb itu sj yg mampu mrk lakukn ketika mrk sdr yg nyawa mrk spt telor di ujung tanduk.....tiba2
seorang yg mrk xkenali muncul...membawa sebilah pedang istimewa.....pedang yang sgt unik...dr jauh sdh trserlah kehebatannya..memancar aura membunuh...jgn takut"aku adlh seorng kwn..aku diutuskn utk membantu kamu.....aku rela mati bersama kamu......nama aku Aria kejorasakti ....aku di gelar dewa pedang ...


begitulh dlm hidup ini... ketika kita dilanda musibah dan rasa spt tiada hrpn lg jgn sesekali mudah berputus asa dan menyerah kalah...DIA selalu bersama kita...jgn sesakali putus harapan...dugaan akn datang,datang dan trs datang silih berganti tapi pertolongan juga akn dtg..mungkin akn tiba dlm bentuk yg berbeza-beza....yang penting sebesar mana pun dugaan yg melanda hadapi semuanya dgn senyuman...jgn berhenti berharap...DIA selalu memerhati kita ...Dia yang satu ....tempat kita memohon pertolongan...

......dan aku masih lg mampu tersenyum....senyum adalah penawar hidup ....senyum lah selagi mampu ...BERSAMBUNG

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...