Tuesday 10 May 2011

kisah tikus 2

sang tikus yang ketika itu hampir mati di telan gelora lautan tiba2 tersentak apabila terasa tgnny ditarik kuat ke atas...dia diterbangkn ke sebuah pulau...ddlm keadaan yg masih lemah dia tertnya2 siapakah gerangan yg menyelamatknny td...rupa rupany seekor burung camar putih...sang tikus bertanya 'wahai camar mengapa kau selamatkn aku sdgkan aku bknnya sesape pun bg dirimu...sang camar tersenyum seraya brkata.......'aku mungkin xmengenali dirimu sepenuhnya tp ketika pertama kali aku melihat kamu aku th kamu seorg yg mempunyai perasaan...jd kau berhak utk menikmati kebahgiaan...dan aku ditakdirkn utk trs mmberi senyuman pd dirimu...senyumlah krn aku akn turut tersenyum melihat dirimu senyum...aku benci melihat kau sedih...apalagi kalu melihat kau menangis...so wl ap pun yg mungkin brlaku plis dont be sad..walau appun takdir yg dtg slps ini aku nak kau tahu yg engkau adalh anugerah terindah yg prnh aku miliki'...sang tikus sgt trharu mndengar kata2 itu wlpom dia th hari esk mungkin bukan miliknya lagi....semoga matahari trs menyinari hidup mu...bersinar selamany utk kamu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...