Thursday, 6 October 2011

jangan pernah berhenti melangkah .


mencari kebahagiaan tidak semudah yang aku sangkakan ...umpama memburu angin ...ia tidak kelihatan tapi terasa kehadirannya ...ia datang kemudian berlalu pergi ...alangkah baik nya jika kau datang dan kau tetap di situ ..utk terus memberi rasa nyaman kepada ku ...

namun kalau ia tidak datang lagi...adakah aku harus hanya duduk terdiam dan berputus asa ...atau kubiarkan saja ia terus berlalu ...atau aku mesti menunggu dan terus menunggu ...

ketahuilah angin ...aku xpernah berhenti berharap ...sampai waktunya kau pasti datang jua ...bila ? biar tuhan yang tentukan ....

sekian ...dan aku masih bernafas hari ini utk terus mengukir senyuman ...syukur alhamdulillah ..

aku terus melangkah ...Assalamualaikum .

Excellence !

63 comments:

bella luna said...

mengapa perlu setia pada angin?
yang hadirnya seketika cuma?
yang memberi nyaman hanya sekejap saja?
sedangkan wujud sang mentari,
sedangkan wujud sang bulan..
yang setia menemani,
tak kira siangmu atau malammu,.
yang dimana kehadirannya itu pasti,.

Bluewendy said...

semoga berbahagia... bila kita buat org lain bahagia, kita akan turut bahagia..=)

PeRmAtA bIrU said...

seorang yang berhenti melangkah adalah yang putus asa dalam mencari kedamaian...dan kedamaian serta kebahagiaan tu sebenarnya x perlu dicari.. ia sentiasa ada untuk setiap insan yang menghargainya..:)senyumlah untuk setiap waktu yang masih termampu..:)

Nazz@Purple said...

kita perlu rasa tidak bahagia agar kita akan lebih mensyukuri rasa bahagia bila ia datang nanti..

Niza Romli said...

Dalam ujian/dugaan itu ada juga kemanisannya...PerancanganNya sangat indah!

munira hashim said...

hatiku baik hatimu?

mamaNoriz said...

syukur masih panjang umur di pagi jumaat mulia ni...

misspurple said...

ehem3,jgn penah bhnti bharap =)

art with azrasophie said...

tetap bahagia walaupun tidak register di hospital bahagia

bloghok said...

ko terus melangkah,aku akan terus peteh kaki ko....kahkahkah

bloghok said...

ko terus melangkah,aku akan terus peteh kaki ko....kahkahkah

cindhadahniea said...

good! dont give up okeyh... =)

KaK LimAh Si SupiR said...

guddddd ^_^

♥tiehanurfatiha♥◕ ‿‿ ◕♥ said...

oh! setju! angkat tangan beriye nie! ehehe! :)

ShErA said...

carilah kebahagiaan di mana saja kita inginkan...

♥Aien Najwa♥ said...

nice info..=)

ChaCha said...

susah, tapi jangan pernah berhenti berharap ya...doa sama2... :)

yusuflaili said...

salam;
Melangkah selagi bernyawa..walaupun dengan dagu sekalipun..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

jangan pernah berputus asa :)

Bidadari Syurga said...

awak tahu... angin tak pernah berhenti bertasbih... ikan juga... pohon juga... dan manusia itu... punya ruang untuk berubah ke satu tahap yang DIA tetapkan....

p/s: salam kenal...

syafiqakarim said...

jgn mudah putus asa.kenali hidup sebenar :)

simanis said...

sedih pulak entry mu ni lan...tacing tetibe rase...hukhukhuk!

Cik Azizah said...

jangan pernah berputus asa. suatu ari nanti akan bertemu jugak kebahagian yang dikau cari..senyum lan :D

ILA HonEyBuNNy said...

carilah kebahagiaan...

pintu kebahagiaan sntiasa terbuka untuk kita semua...;)

ABU said...

aku pun ingin bahagia jugak..:D

NA said...

Bersyukur apa kita ada. Jangan dikenang apa yang kita tiada.

-wina1979-

♥ norlida ramli ♥ said...

jgn putus asa..sentiasalah mencari kebahagiaan & hargai ape yg ada :)

kebahagiaan xkan dtg bergolek!hehe

anamizu said...

orang selalu kata :
andai SENANG dapat,
SENANG juga kehilangannya..

so better SUSAH utk dpt..
insyaallah SUSAH utk kehilangannya :)






luv,
cik ana

Syuxer said...

bahagia memerlukan suatu pengorbanan untuk memilikinya..andai berjaya mengharungi ranjau untuk mendapatkannya, insyaAllah pada hari-hari mendatang,hidupnya sentiasa hepi..

susah2 dahulu,senang2 kemudian..hidup ini tiada kesenangan tapi terkandung sejuta hikmah andai profesional bermain dengan rentaknya sehingga sukses

sis92 said...

manusia selalu cepat melatah dgn ragam2 hidup..
tenang dan nikmati hidup ini dgn bahagia
jom join bloglist :0

Cik Diana said...

apa yang penting.. menjadi khalifah bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan Oleh-Nya..

lily damia said...

http://lilydamia.blogspot.com macam tajuk lagu je....idea yg bernas ! keep it up

si kiut lavender said...

jgn pernah berkenalan dgn putus asa..
teruskan melangkah meskipun terlalu byk duri ditabur di jalan...
sakit utk menitinya tapi percayalh,,,ada sinar bahagia menanti di hujung jalan..:)

MiszCoMoT said...

nak capai bahagia?? memang xmudah.. tapi bila bahagia tu ada dalam genggaman mudah semuanya..

berharap itu harus.. untuk kita lebih kuat melangkah..agar kita tahu mana hala tuju sebenar hidup ini..

setiap yang datang ada sebabnya... setiap yang pergi pasti ada wajarnya.. setiap yang menanti pasti ada pengakhirannya..

jujur pada hati..ikhlas pada diri.. insyaallah.. :)

alhamdulillah ^_^

Azyan said...

kebahagiaan mudah diperoleh kalau kita tahu caranya :)
nice entry.well said :D

CTK said...

temani bulan yang sentiasa menerangimu ketika kamu dalam kegelapan :)

AIEN NOT ALIEN said...

selagi berani melangkah selagi itu harapan masih ada...

wanamira said...

senyuman itu amat berharga walaupun dibalik senyuman ade kepayahan dan kesedihan yg tersembunyi :')

Remix-7 said...

Pribhasa yang sangat bagu :)

Sunah Sakura said...

satu kunci kebahagiaan adalah redha dengan setiap ketentuan Allah...

AwieKashi said...

Yang penting kebahagia pada jiwa ...
kebahagia pada hati...
yakni BAHAGIA akan DATANG...

Lia Irdelia said...

tidak akan pernah berhenti berharap..
mari mencari bahagia.. :)

sea_lavender said...

kebahagiaan yg dtg sekelip mata mdah berlalu prgi jika ianya mengambil masa mgkin itu yg akn kekal lama.. Insya-Allah pinta la kpd Maha Pemberi =)

Cik tikah said...

tingginya bahasa.. bahagia itu subjektif. susah nk digmbrkan :)

Q E Q E N said...

Teruskan usaha !
Terus melangkah !
Terus dan Terus Maju ~

NasZ said...

teruskanlah melangkah. teruskanlah usaha. teruskanlah. selagi nyawa dikandung badan.

MOHD NASER.com

Miss A said...

:)

Rara. said...

yeap, mencari kebahagian itu tak mudah!

#jangan give dalam hidup kita.

ipa faiza~ said...

jgn pernah berhenti berharap ye~ :)

mizzapple said...

teruskan melangkah sehingga anda bertemu kebahagiaan yang sebenarnya. :)

Azmi Khan said...

berdoa tu ubat yg paling mujarab....
tp klu hanya doa tp tidak berusaha tak guna juga....

Etong said...

insyaAllah..satu masa Allah akan pertemukan kebahagianmu..sabar, tawakal dan terus berusaha memohon rahmat dariNya..ok lan? :)

EyA edamanhatiku said...

bhagia tu dtg bla kita usaha mencari, tak ptus asa n sntiasa brsyukur..org yg brsyukur slalu bhagia bnding org lain..stuju ngan pndpat bella luna..npa menanti yg brlalu, hargailah yg berada di sisi kita setiap msa

♥ eyka elisha ♥ said...

jgn bhnti brhrp..=)

Siti Arfah said...

Never give up!! :)

ArulchelseA said...

line slow bro..shoutbox lmbt kluar.. balas jejak sini je la..slamt mlm..

missteeha the babling girl said...

erti hidup pada memberi !

:)

LadyBird said...

semoga Allah kuatkan kaki untuk meneruskan langkah.. mengentalkan jiwa tuk terus berusaha..

♛ dja sukhri said...

pengorbanan!!

ya, nak bahagia selamanya.. ^_^

Azzifarun Nurafizza said...

apa2 pon..jangan pernah berhenti berharap dan berdoa kerana segala yg ditakdirkan adalah yang terbaik buat kita...

afzalsukasuki said...

selagi punya kudrat..selagi jatuh keringat, pertaruhkan langkahmu untuk masa depan yang tiada pasti.Yang penting berani untuk melangkah

syimiekitty said...

wow...hatimu baik! :)

Run Away said...

jangan mudah menyerah..kebahagian ada di mana2..cuma kita perlu cari...;d

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...