Saturday, 25 June 2011

jatuh sekali bangun berkali kali .

assalamualaikum ...

Jatuh adalah saat menyedihkan dlm hidup ...rasa gagal...rasa kecewa...rasa sedih apabila ditimpa musibah yang xdiduga dan segala macam peristiwa yang meranapkan jiwa ...aku percaya xde sesiapa pun dalam dunia yang bulat ini tak mengalaminya ...lumrah hidup...langit xselalunya berwarna biru ...pusingan roda kehidupan ...kadang di atas kadang di bawah ...bumi mana xdi timpa hujan ...



namun bagi hati kental sekeras batu ...kegagalan xkan membunuh impian mereka ...kadangkala dalam kesulitan itu terselit peluang besar ...peluang utk mereka lebih belajar ...mereka lebih berani ...mereka lebih tabah ...krn mereka percaya selepas hujan matahari akan bersinar semula ...awan putih akan kembali datang .


so ..jika hari ini kita terjatuh ... jangan terlalu bersedih ...terus berfikir positif ...hadapi semuanya dgn jiwa yang tenang ...setiap dugaan tuhan itu ada hikmahnya ...datang utk menguji sejauh mana kita boleh bertahan melayari badai kehidupan ...teruskan berusaha dgn gigih ...tanpa rasa putus asa ...dan jangan pernah berhenti mengharap ...krn Allah itu adalah sebaik2 pertolongan ...

untuk diri aku ...bila aku jatuh aku akan cuba bangkit semula ...bukan kerana aku merasa sakit tetapi kerana aku mesti meneruskan perjalanan ...perjalanan panjang yang entah di mana penghujungnya ...

sekian... terima kasih krn membaca ...

Excellence


11 comments:

Siti Arfah said...

Nice entri . :). Lgpn kan, gagal skali x bermakna ggl selamanya .

Bluewendy said...

Btol2!! kuatkan semangat.. Allah sentiasa bersama ngan kita..=)

LemonSusu Skyjuice said...

setuju dgn siti arfah..dun gv up...always remember Allah always b with us no matter how..keep smile =)

Siti Arfah said...

Lemon = :). Be sukses n hepy owez . ^^

chemay said...

jangan mudah give up.
:)
chaiyokkk

Ecah Ecot said...

biasa la..hidup kn mcm roda..kjap kt ats..kjap kt bwh....mende2 mcm ni la mematangkan hidup..so, be strong!!^_^

::sUaRaQaLBii:: said...

nice post..... setiap kali kita terjatuh.... itu x tidak beerti kita akan terus jatuh.. tapi kite perlu bangkit dari jatuh tersebut.... mungkin dengan jatuhnya kita itu menjadikan kita insan yang lebih berjaya dan matang dalam hari2 mendatang..... insyaAllah.... teruskan berdakwah dalam medan bisu ini....

mrs.asrafovic said...

HATIKU BAIK....shaye dtg lg...
haha...bosan??? jgn laaa...dtg niat baek nih..
HEHEHE~~~

btul2..hdup ni mcm rodaa..jap2 kt ats...
jap kt bwah..sbar dgn sume ujian...:)

best jd cm hmster dlm RODA..mmg tau ble dye kt ats..ble dye kt bwah..

untung laahhh hamster dlm roda milik hatiku baek nih..:D

next time flyy cni lg~~~~ :D

THE LEKAT LEKIT STORY said...

tiada kehidupan tanpa dugaan..
TERKINI :CIKGU SHIDA NAK BERSARA JADI GURU?
TERKINI :BAHAN LUCAH JADI PILIHAN UNTUK SESUATU TUJUAN
TERKINI :NUFFNANG BAGI SAYA U-MOBILE

syafiqakarim said...

betul. jatuh skali x semesti jatuh selama nya.
nice entry.

Ini Kisah Tia said...

tapi selalunya bila kita terjatuh , kita perlukan sokongan dari orang lain . Tia adalah orang yang terjatuh tapi perlukan orang lain untuk bantu Tia . tapi nasib Tia gamaknye . Tia terjatuh , ada lagi kena pijak ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...