Tuesday, 28 June 2011

kailan ikan masin lisa surihani .


kau masak memang best makcik ...kailan kau memang kaw2 ...cun mcm lisa surihani...kih2...aku balun sapa licin ...haha ...tapi kan makcik kalu kau senyum sikit aku ingat kailan kau ni akan jadi gred A++ ...haha ...

aku xde la cerewet sangat bab makan2 ni ...cafe pak dolah ke...restoren kak tipah ke ...warung mak limah tepi jalan ke...xkisah janji kenyang ...tapi aku xleh blah kalu aku pergi makan kat tempat tu layanan dia hancuss ...datang ambik order lambat ...buat air setengah jam baru siap ...langsung xde senyum ...suh  kira pun buat muka masam je ...adoi aku nak bagi duit pun kau buat xendah  ...korang pun mesti ada pengalaman dgn karenah2 macam ni kan ...kadang2 cerita pun buat sakit hati je ...huhu

org kita bila berniaga bagus ...aku sokong sangat ...nabi pun pesan ...9 drp 10 rezeki tu datangnya daripada perniagaan ...tapi tu la ...bila dah berniaga ...kau xpandai nak ambik hati customer plk ...mmm ...kau tgk bangsa asing berniaga ...knp kedai diorang berpusu pusu orang datang  ...jual benda sama gak...tapi dia punya servis bro ...baik punya ...sambil senyum dia tanya...apa khabar hari ni bang...ada sihat ka hari ni adik manis...lu mau apa balang taiko ...lu manyak hensem hari ini incik ...senyum meleret sapa kat telingga kita dengar haa ...tu trick diorang ...pikat hati pelanggan ...sekali terpikat aku akan datang berkali kali ...tapi kalu servis kau fail ...tu kali pertama dan terakhir aku pergi kedai korang ...ni pandangan aku la ...aku xkata semua k ...yang bagus aku puji ...tapi masih ada sesetengah peniaga tu xnak belajar dan berubah ...alamatnya xmaju maju la bisnes korang ....

jadi ...kpd peniaga2 di luar sana ...xkira kau berniaga apa ...jual burger ke ...jual kacang rebus ke...jual apam balik ke...jual cendol ke...berniaga lah dgn ikhlas ...dgn amanah...dgn bertanggungjawab...hadiahkan senyuman pada pelanggan anda ...kedai kasi bersih...masak sedap2...customer servis first k ...itu lah sebenarnya resepi menarik utk memikat hati pelanggan...aku doakan semoga korang trs maju ...mendapat rezeki yang berkat dan semoga Allah redha dgn urusan jual beli yang korang jalankan ...amin

amalan yang baik akan menarik org lain semakin mendekati kita dan amalan buruk akan menjauhkan kita drp org lain ...dan kalu kita rasa kita silap masih ada peluang utk kita memperbetulkan kesilapan tersebut ...soal nya samada kita mahu memperbetulkan atau tidak... renung2 kan ...

sekian ...Allahualam ...terima kasih kerana membaca ...assalamualaikum .

Excellence

16 comments:

Miz Novexx said...

betul ke kailan ni nama Lisa Surihani, hahah.... semat2x

farah da butterfly said...

ah'ha betol tue azlan.. kalau layanan x bagus nak mkn pon jadi x sedap.. heheh

Encik JI said...

uish. trliur tgk gmbr atas tu......lapo la plak.

HaiDa HiDa said...

sedapnya tgk kailan tu..
dengan senyuman pun bisa membuatkan pelanggan terus-terusan singgah apatah lagi dengan layanan yang terbaik..

aleen aiden said...

ye..klo yg tukang ambik order tu nak kerek2,itu memang xley blah.bia xbrape sedap asal pkeje xsombong.hu3

shedameor said...

boikot je peniaga macam tuu :P

yana halim said...

peniaga tamak paling ramai di bulan Ramadhan...boleh jumpa yg dah basi & karipap tak berinti...huhu

Dawia.Honeyputri ❤ said...

Sedap kailan ikan masin..nyum2..
Feveret..!


^^

mrs.asrafovic said...

btul2...

2 strategy diorg...

saikologi sumer 2...

tp yg sedih nye..org kite klau lyn...

aduhh..xyah ckp pon da tau kn...hukhukhuk...

sekian~~~ hehe

taliff said...

Betul tu, berniaga dengan ikhlas, senyum...ini tidak, berniaga, muka masam..marah2..pelikkan~~

tomatokering :) said...

setujuuuuuuuuu seratoslimapulohnam % !!!!!! ^^

Elih Japahar said...

Nak makan lisa surihani boleh?...hahaha

Shakinah Sholehuddin said...

my fav kailan ikan masin..=)

harrazdani said...

orang melayu kalau berniaga susah nak senyum....itu kelemahan orang melayu..:)

tiefazatie said...

btol2..sy sokong..hee..adui la..terliur tgk picture tue

miss keila said...

betul2 berniagalah dengan ikhlas..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...