Thursday, 30 June 2011

MJ datang lagi .

 Assalamualaikum .

cepatnya masa berlari ...pejam celik dah khamis dah ...mmm MJ lagi ...apa nak buat dah memang masa tu berjalan ...tanpa kita sedar kita dah jauh tertinggal kat blakang ...itu lah masa ...sekali pergi xkan datang lagi ...hargai lah masa ...


macam2 kisah MJ ni ...korang pun tentu ada versi masing2 kan...zaman kecik2 dulu aku suka sgt kalu tiba MJ ni ...sbb xpayah pergi kelas mengaji ...mak aku cakap cuti malam ni tok guru nak baca yassin ...enjoy la aku ...haha ...tapi mak aku jgk pesan kalu MJ ni jgn gatal2 nak kua pergi mana2 nanti kena kidnap kat hantu ...hantu pocong ...haha ...dia kidnap kau pah tu dia letak kau atas pokok ...bagi kau makan cacing ...adoi...sebenarnya mak aku saja nk takutkan aku ...xnak aku merayau xtentu hala malam2 ...terconggok la aku kat umah kalu MJ ..huhu ...kekadang terpikir gak malam lain xde hantu ke mak...

malam keliwon ni sering digambarkan sebagai menakutkan ...cerita macam2 ...org mati hidup balik la ...roh balik rumah la ...hantu klua merayau cari target la ...pontianak blh tuka jadi pompuan cantik la ...kalu tv plk ...asal MJ mesti ada drama cite hantu...saka jentayu la ..penunggu gunung raya la ..mcm2 karut marut...ada yang lebih teruk pergi ngankung ...mintak nombor ekor ...masyaallah ...semoga kita di jauhkan daripada amalan syirik dan khurafat ni...nauzubilah ..

MJ jgk jadi bahan usikan bagi yang dah kawin ...apa yang istimewa ntah ...mcm la malam lain tido asing2...kih2...kalu kat opis tu riuh ...kn balik awal hari ni wei ...malam jumaat kan ...masing2 duk sibuk sindir menyindir ...kau xpe la balik malam pun lan ...kau xde bini ...adoi aku pulak yang kena ...mmm...silakan lah ber MJ...asal korang bahagia ...teringat pulak segmen MJ kat radio suria fm kelolaan deejay tyzo ..manja2 ..haha



bagi aku MJ sama macam malam lain gak ...cuma spesel dia ...dia adalah malam kepada penghulu segala hari ...malam utk lebih banyak beristigrafar dan bermunajat kpd Allah ...baca quran ke ..solat sunat ke ...buat qiamullail ke ...xpun kalu rasa dah lama x jejak kaki kat  masjid tu ...blh la pergi dgr tazkirah malam ni ...peringatan untuk aku jugak ...huhu ...kalu nak tahu kelebihan dan amalan malam jumaat boleh BACA SINI ...

k lah apa pun MJ memang best ...haha ...esok aku xkerja ...teghanu cuti ...boleh la aku rest2 skit kan ...sambil2 berblogging ...hehehe ...selamat beristirehat kpd semua ...senyum selalu xkira malam apa pun ...jangan lupa baca doa sebelum tido...Allah jadi kan malam dan siang ...bulan dan bintang...seluruh semesta ... untuk kita kagum betapa luas dan indah nya kerajaan Allah ...'kun fa ya kun' ...dan supaya kita lebih bertakwa kepada NYA ...allahualam .

sekian ...terima kasih kerana membaca .

Excellence




6 comments:

Cik Dodol said...

MJ malam jumaat? hmm. dulu kecik2 slalu gak takot bila smpai mlm jumaat nie. kata org keras. haih. karut je. hmm.

btol tuh. jumaat kan pnghulu segala hari.

tu yg spesel tuh. :)

candybiru said...

huhuhu..tu ar sal..MJ tu ada ja istimewa dia..tapi yg tak best nya asal MJ ja, cita hantu ja kat tb..cit..

Miz Novexx said...

lorh, MJ tu malam jumaat??? grrrr, ingat apa laa tadi.... bhahahahah tertipu~~~

ezzu said...

igtkn nama org tdi MJ...rupanye mlm jumaat...hehehehe...knape asal mlm jumaat cter org suka kaitkn dgn cter hantu????

Gadis Pantai Timur said...

byk kepercayaan karut ttg MJ..sinonim dgn cter hantu...tapi MJ tu mlm yg mulia sbnrbnyer..mlm buat ibadat...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

MJ? Michael Jackson..

MJ kita baca yassin yukk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...