Wednesday, 7 September 2011

menanti esok untuk menatap matahari .

indahnya malam ni ...nyaman dan tenang ...di langit ada bintang ...namun aku rindu kan esok ...hari yang belum pasti akan tiba ...aku takut kalau2 esok xmuncul lagi buat aku ...hurm ...perlu ke aku risau ...atau aku bersedih ...esok milik tuhan ...kalau takdirnya esok masih ada utk aku ...aku pasti akan menjengahnya ...namun kalau sudah tiada esok bagi ku ...siapalah aku utk menentukannya ....aku cuma mampu berdoa dan berharap agar esok tetap hadir buatku ...aku ingin terus melihat matahari ...makbulkan doaku tuhan ...amin



menanti esok umpama menanti  impian menjadi kenyataan ...menanti sesuatu yang kita idamkan berada dalam gengaman...kita berusaha dan terus mencuba ...namun ketentuannya di tangan maha pemberi ...ketika kita merasa telah berusaha begitu keras ...jangan kita lupa bahawa ada kuasa lain yang senantiasa memerhati dan menentukan keputusan ...Dia ialah Allah ...empunya seluruh isi alam ...jadi apabila kita berazam utk mengimpikan sesuatu ...berusaha...berdoa dan bertawakal lah kpd Nya...insaallah ...kemenangan milik mereka yang xpernah berhenti mengharap ehsan dari Nya....

Semoga kita semua diberikan kesempatan menatap matahari hari esok...terus dapat merasai kehangatannya ...kehangatan yang memberi kita harapan menyelusuri batas kehidupan yang mendatang ...terima kasih tuhan kerana memberi kami kesempatan menatap matahari semalam....aku berharap sangat utk terus menatap matahari itu esok ...insaallah .

indahnya malam ...tapi xsempurna kalau tiada rembulan ...indahnya pagi...tapi xberseri kalau tiada matahari...dan indahnya hidup...tapi xbermakna kalau tiada impian ...

sekian...coretan hati dari aku sebelum tidur...selamat malam semua...tidur jangan lupa baca doa... assalamualaikum .

Excellence.

30 comments:

Ninie said...

Doodle utk awk dah siap...amik sini ek!

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/09/doodle-with-guitar-for-hazlan.html

kotak bulat said...

semoga esok akan menjelang.. :) selamat mlm.. kb nk tido..

Lea IsNaw! said...

moga masih bernafas esok


selamat malam lan :)

i am S!L4H.. said...

selamat pagi hatikubaik...
~~

masihkah???

Pesona Algebra said...

Semoga pnjg umur, murah rezeki, Amin..

Excellence! hehe..

Ieyda Achieda said...

best ayat kamu !

afzalsukasuki said...

tak pernah terfikir tentang impian melihat hari esok.bila ko cakap macamni..baru aku terfikir andai nyawaku dicabut ketika tidur..hmm

syahirooAhmad said...

tiada kata seindah bahasa. so pagi nih aku nak kasi kau 10/10 bintang. :D terbaik der..

anamizu said...

bertemu lagi kita di harini :)

Mohd Izzar said...

nice~

Wadi AR said...

selamattt anda

ChaCha said...

semoga ada kesempatan pada esok harinya dan akan datang.

Fara E's said...

doakan yg tbaik utk kita (:

BeloG MTT said...

Selamat petang..Hehe

Niceee :)

mustafa ambran said...

selamat berjuang lagi...

Cikgu said...

semoga esok lebih baik dr hari ini

zOeY zAu YaH said...

semoga dipajangkn umo =)

Green Apple said...

Moga kita menjadi insan yg terbaik dikalangan yg terbaik.

meaw said...

semoga dipanjangkan umur....... :D






ehem,selamat hari raya wak :D

Mrs.Yie said...

insyallah mudah-mudahan kita semua masih berkesempatan untuk melihat mentari pada esok hari.. :)

Khairil said...

selamat malam... semoga esok lebih baik dari hari ini...

muhamad hanif said...

insyaAllah, esok kita jumpa lagi yaa.

ShErA said...

InsyaAllah...andai esok masih ada, buatlah yang terbaik agar tidak kita kesalinya satu hari nanti...

❤ eyeme ❤ said...

selamat malam..mmpi indah..hik3

Kho Ara said...

sy suka bnga matahari...ohho

RabiatuL AdawiaH said...

hope tomorrow come with sweet sunshine...:)

Ninie said...

Doodle utk awk dah siap lama dh, dh post entry lma daaa..hehe...amik sini ek! =)

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/09/doodle-with-guitar-for-hazlan.html

CTK said...

mOga terus dipanjangkan umOr...sebelum tidO , bce syahadah....lau nyawa dicabut ketika tidO,dapat lah mati dlm keadaan beriman :)


http://khayalan27.blogspot.com/

fairus said...

NAK TIDO TU JANGAN LUPA JUGAK BASUH KAKI, TAKUT NANTI NGIGAU PLAK.. :P

tonaH iS herE said...

tetiba teringat citer ana lulu la plak~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...