Wednesday 7 September 2011

menanti esok untuk menatap matahari .

indahnya malam ni ...nyaman dan tenang ...di langit ada bintang ...namun aku rindu kan esok ...hari yang belum pasti akan tiba ...aku takut kalau2 esok xmuncul lagi buat aku ...hurm ...perlu ke aku risau ...atau aku bersedih ...esok milik tuhan ...kalau takdirnya esok masih ada utk aku ...aku pasti akan menjengahnya ...namun kalau sudah tiada esok bagi ku ...siapalah aku utk menentukannya ....aku cuma mampu berdoa dan berharap agar esok tetap hadir buatku ...aku ingin terus melihat matahari ...makbulkan doaku tuhan ...amin



menanti esok umpama menanti  impian menjadi kenyataan ...menanti sesuatu yang kita idamkan berada dalam gengaman...kita berusaha dan terus mencuba ...namun ketentuannya di tangan maha pemberi ...ketika kita merasa telah berusaha begitu keras ...jangan kita lupa bahawa ada kuasa lain yang senantiasa memerhati dan menentukan keputusan ...Dia ialah Allah ...empunya seluruh isi alam ...jadi apabila kita berazam utk mengimpikan sesuatu ...berusaha...berdoa dan bertawakal lah kpd Nya...insaallah ...kemenangan milik mereka yang xpernah berhenti mengharap ehsan dari Nya....

Semoga kita semua diberikan kesempatan menatap matahari hari esok...terus dapat merasai kehangatannya ...kehangatan yang memberi kita harapan menyelusuri batas kehidupan yang mendatang ...terima kasih tuhan kerana memberi kami kesempatan menatap matahari semalam....aku berharap sangat utk terus menatap matahari itu esok ...insaallah .

indahnya malam ...tapi xsempurna kalau tiada rembulan ...indahnya pagi...tapi xberseri kalau tiada matahari...dan indahnya hidup...tapi xbermakna kalau tiada impian ...

sekian...coretan hati dari aku sebelum tidur...selamat malam semua...tidur jangan lupa baca doa... assalamualaikum .

Excellence.

30 comments:

Ninie said...

Doodle utk awk dah siap...amik sini ek!

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/09/doodle-with-guitar-for-hazlan.html

kotak bulat said...

semoga esok akan menjelang.. :) selamat mlm.. kb nk tido..

Lea Isnawi said...

moga masih bernafas esok


selamat malam lan :)

Anonymous said...

selamat pagi hatikubaik...
~~

masihkah???

Pesona Algebra said...

Semoga pnjg umur, murah rezeki, Amin..

Excellence! hehe..

Unknown said...

best ayat kamu !

afzalsukasuki said...

tak pernah terfikir tentang impian melihat hari esok.bila ko cakap macamni..baru aku terfikir andai nyawaku dicabut ketika tidur..hmm

syahirooAhmad said...

tiada kata seindah bahasa. so pagi nih aku nak kasi kau 10/10 bintang. :D terbaik der..

anamizu said...

bertemu lagi kita di harini :)

Unknown said...

nice~

Wadi AR said...

selamattt anda

Karya Hati said...

semoga ada kesempatan pada esok harinya dan akan datang.

Unknown said...

doakan yg tbaik utk kita (:

BeloG MTT said...

Selamat petang..Hehe

Niceee :)

Unknown said...

selamat berjuang lagi...

Cikgu Badar said...

semoga esok lebih baik dr hari ini

Anonymous said...

semoga dipajangkn umo =)

Green Apple said...

Moga kita menjadi insan yg terbaik dikalangan yg terbaik.

Mek Onie said...

semoga dipanjangkan umur....... :D






ehem,selamat hari raya wak :D

rafina mimi abdullah said...

insyallah mudah-mudahan kita semua masih berkesempatan untuk melihat mentari pada esok hari.. :)

Unknown said...

selamat malam... semoga esok lebih baik dari hari ini...

semutsengal said...

insyaAllah, esok kita jumpa lagi yaa.

Memory said...

InsyaAllah...andai esok masih ada, buatlah yang terbaik agar tidak kita kesalinya satu hari nanti...

Eyeme said...

selamat malam..mmpi indah..hik3

tirahzairi said...

sy suka bnga matahari...ohho

Penulis Rendang said...

hope tomorrow come with sweet sunshine...:)

Ninie said...

Doodle utk awk dah siap lama dh, dh post entry lma daaa..hehe...amik sini ek! =)

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/09/doodle-with-guitar-for-hazlan.html

ME CTCT said...

mOga terus dipanjangkan umOr...sebelum tidO , bce syahadah....lau nyawa dicabut ketika tidO,dapat lah mati dlm keadaan beriman :)


http://khayalan27.blogspot.com/

fairus said...

NAK TIDO TU JANGAN LUPA JUGAK BASUH KAKI, TAKUT NANTI NGIGAU PLAK.. :P

sayA tonaH said...

tetiba teringat citer ana lulu la plak~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...