Thursday, 25 August 2011

Kasut Louis Vutton stokin koyak .

Berapa pasang baju raya tahun ni kak ...xde la banyak sgt dik ...7 pasang je ...sikit nye ...hehe ...raya kan sebulan ..kenapa x tempah 30 pasang kak ...huhu ...kau perli aku erk ...mmm ...kau pulak bro berapa riban abis sentap untuk baju raya tahun ni ....xde la banyak beb ...seribu dua je ....wooo ...ok r tu ...huhu ...raya setahun sekali geng...apa la sgt kan   ...xtahu la aku ...duit kau ...lantak la ...haha ...

lagi 5 hari insaallah kita akan menyambut 1 syawal ...sekarang ni semua duk sibuk berebut2 cari baju raya...kasut raya...kerusi raya ...langsir raya...tv raya...macam bagai raya lagi la...kucing raya pun kena beli tu...huhu...perlu ke semua tu... baju raya ? bagi aku kena ada la ...sebab rasullulah dulu pun pakai baju baru pada hari raya ...utk meraikan kemenangan bagi org2 yang berpuasa dan tanda kesyukuran di atas segala nikmat Allah...tapi memadai dgn hanya bersederhana ..xperlu berboros sangat ...perabiskan duit gaji satu bulan...korek duit simpanan dlm bank semata mata untuk baju raya ...lepas raya terus pokai...ikat perut ...makan meggi...lebih teruk ada yang sanggup berhutang tu ...huhu...sanggup ke kena potong jari dengan along sebab pinjam duit bro ...kahkah...parah tu  ...berhati hati k...jgn sampai jadi cam gitu ...malu kat jiran sebelah ...huhu


Buatlah perancangan perbelanjaan utk menyambut aidilfitri ini dgn berhemah dan bijaksana ...bersederhana lah ..kerana Allah menyukai hambanya yang bersikap sederhana dalam apa jua tindakannya ...amalkan berjimat cermat ...jangan berbelanja mengikut hawa nafsu...berbelanja mengikut keperluan dan kemampuan...jauhi pembaziran kerana membazir itu amalan syaitan ...jangan kerana berbelanja utk berhari raya hingga memudarat dan menjejaskan kehidupan kemudian hari...bersyukur dgn rezki yang ada dan jangan gunakannya secara berlebihan...peringatan ini utk aku yang juga .

Jauhi tagline 'biar papa asal bergaya' ...xde gunanya pakai kasut LV tapi kat dalamnya stokin koyak ...xpe orang xnampak kau kata...huhu ...utk aku biar xbergaya asal dapat beraya ...raya tahun ni cukup lah sepasang baju melayu berwarna ungu dan sebuah songkok . alhamdullilah ...ukur baju di badan sendiri .

sekian ...selamat berpuasa utk 5 hari lagi ...Assalamualaikum dan salam ramadhan ...

Excellence!

40 comments:

Cik Ca'ah said...

betul,biar bersederhana
kang org makn nasi sdap2
kita mkan biskut meri cicah teh ja
haih,haru haru..

Chachos Cheezy Wedges said...

slmt hari raya!! maaf zahir & batin..

myhatiku said...

bersederhana lah dlm setiap perkara..he

Si Pujangga said...

selamat hari raya!

Tasha said...

cermat2 la bershopping kan..hehe

afzalsukasuki said...

cukuplah dengan cermin mata hitam dan kain pelikat baru buat pegi semayang raya :)

Cik Azizah said...

jijah cukup la baju raya tahun lepas yg tak habis di pakai lagi. hohoho keje pon pakai uniform kan..hehe cukup lah bersederhana..selamat ari raya lan..

jehanfrhin said...

cukuplah sepasang kurung biru..ekeke =P

Selamat hari raya!!

Kay Masingan said...

jangan belanja boros..jangan jadi biar papa asal bergaya..

selamat hari raya...

azurie said...

mazhab mana la puasa sebulan raya pun sebulan.haha

ina said...

selamat berpuasa dan selamat hari raya awak.. :)

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

aku sepasang je weyh..malas ah nk raya sakan..ckuplah seari dua raya dh la..nak balik Uni tuh yg penting..nnt nk pakai duet lagi..huhu :D

Salam lebaran ^^,

yusuflaili said...

Salam;
memadailah ala kadar ikut kemampuan.

cinta_lovato said...

cantek2... selamat hari raya -)

Fathiah Hamim said...

yeap! jangan bazirrr

shera haifa said...

cukuplaa sepasang baju kurung, dan slipar.. yg lain pakai yg sdia ada..

selamat hari raya..
;)

emydiaz3 said...

yup..setuju dengan semua..bersederhana la ...yang penting puasa kalau boleh puasa..sakit hati emy tgk budak ofis emy..boleh puasa tapi tak puasa..heran tgk dia...selamber je..gegurl lak tue..shame on you la..adei..

munira hashim said...

betul,berhabis bagai umpama merayakan pembebasan syaitan laknatullah.

baju raya warna ungu?sama ngan muni laa..hihi

nashanadz said...

bergaya tak semestinya pakai LV ke coach ke.. pakai bundle pun boleh bergaya ape kalau pandai nak adjust.. ;) kalau kaya pun beli barang mahal2 tapi merepek2 pn tak gune juge kui3 ;P

Xavi De said...

bersederhana sudah...:)

Anif Abdullah| AA said...

belnja ikut kemampuan ..huhu

Saiazuan said...

jenama pe ni? xpernah tau pn.. haha x up to date tul la aku ni..

syaz@rozelt said...

slm 25 ramadan!..maseh ade mase tuk berjimat lg..hihi

ChaCha said...

sederhana saja :)

shalina said...

alhamdulillah :)
setuju sangat tu..ukur baju di badan sendiri...saya pon beserdehana..adik n ma tak beli baju lg so tak perlu la saya nak beli baju byk2..kalau ada,bia sama2 ada, kalau tak de, bia sama2 ada, sepasang pon dah memadai :)

selamat hari raya ^^

tiefazatie said...

tajuk xleh blah!haha
btol la..belanja pe yg mampu je..
xyah over2..hee

btw..slmt hari raya..
maaf zahir batin..

zunah said...

setuju. belanja biar bersederhana ^^

syafiqakarim said...

tau x.iqa br dpt sepasang ni.huhu
thn ni semua last min.dgn kueh tak beli lg.
adoiyaiiii...

Nur Aizureen Md Zahir said...

i dun have baju raya baru pon tahun neyh..xesah pon..xde baju raya pon bley beraya gaks kann :P

*ekceli,,xdpt beraya di kpg so dat xde mood nk bli baju raya..haha !

selamat hari raya :)

fiq said...

heheehe..^^ yg penting raye tak tinggal ^^

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

selamat hariraya .

:)

Mohammed Faizal said...

standard la orang kite...nak berlawan dengan jiran sebelah rumah...tak boleh kalah...pas raye je hutang keliling pinggang

meaw said...

biar tak bergaya,nak duit rayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,kahkahkah :P

cik pha said...

beraya2 dahulu bersedih2 kemudian dek duit dah abes HAHAHAHA

Lea IsNaw! said...

biar xbergaya asal dapat beraya

suka ayat ni :)

Khairil said...

betul bro..ukur kasut kaki sendiri...haha...buat apa kasut berjenama tapi stokin 3 helai 5 ringgit...kih kih kih

aiNa yaZiD said...

yup~! bersederhana sahaja...ikut kemampuan. jgn amalkan konsep bia papa asal bergaya..=) tak bergaya pun takpe, asalkan hati dan perut senang...(^^,)

Ini Kisah Tia said...

baju Tia sehelai jek taun ni . tu pun kira save bajet sebb ibu buat .. hehe :)

ika said...

betul tu...xpayah mahal2 la...sederhana je...kan lebey bagus...^^,

hamzah ian said...

perghh. semat kasut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...