Wednesday, 17 August 2011

SELAMAT MENYAMBUT NUZUL AL QURAN 1432H .

Assalamulaikum ..



hari ini 17 ramadhan ...tarikh memperingati bermulanya kitab suci Al Quran nur kareem di turunkan kepada junjungan besar nabi kita Muhammad SAW lebih daripada 1400 tahun lalu...baginda menerima wahyu pertama daripada Allah ketika umur baginda 41 di gua hira' melalui utusan malaikat Jibrail ...ayat pertama yang di wahyukan adalah surah al-alaq ...

Mukjizat teragung ini mengambil masa selama 23 tahun utk disempurnakan ...ia merupakan panduan hidup...hidayah...rahmat ...nur...petunjuk dan penawar kepada seluruh umat manusia sepanjang zaman ....

sempena bulan ramadhan al mubarak ini ...bersama lah kita menghayati kitab suci ini dgn sepenuhnya ...semoga kita mendapat keberkatan dan hidayah daripada Allah taala ...barang siapa membaca sepatah ayat Al Quran pada ramadhan Allah akan memberi 700xganda ganjaran pahalanya ...masyaallah ...

"Bacalah (wahai muhammad) dengan nama tuhan Mu yang menciptakan (sekelian makhluk)...Ia menciptakan manusia dari seketul darah beku ...Bacalah dan tuhan Mu maha pemurah ...yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan ...Ia mengajar manusia apa yang tidak diketahuinya...."-(surah Al-Alaq:1-5)

selamat menyambut hari nuzul Al Quran kepada semua umat islam seluruh dunia .

Excellence.

35 comments:

Bluewendy said...

esok cutikan..=) Jom p ngaji ramai2.. hehe

abah khalisha said...

Yeaaahhhh Selangor cuti, tp KL tak cuti..abah duk selangor tp keje KL..ahahhaha...

atien said...

nice info...

syahirooAhmad said...

suke entri ini... kadang-kadang kiter terlalu leka dan alpa~

Cik Gee said...

selamat mymbut nuzul al-quran juga.. same2 la kita memberkati hari ini dgn bacaan al-quran sesame.. =)

ArulchelseA said...

selamat jugak utk bro..

masyiu said...

AMIN~~

Ct Aja said...

amin....mudah2 an..

Fathiah Hamim said...

ganjaran berkali ganda.

i am S!L4H.. said...

^-^
besar sangat ganjaran nye.

Mila Ahmad said...

kl xcuti selangor je yg cuti

iefa ujang said...

cuti hari ni :)

myhatiku said...

rajin-rajin kan lah diri membace al-quran :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

salam nuzul alquran ye

nice entri ye

:)

Lea IsNaw! said...

salam nuzul Quran :)

milo said...

selamat menyambut nuzul quran.. n selamat bercuti ini harii! :P

msrh's said...

Salam nuzul Quran! :)

harrazdani said...

baca dan amal apa yang dibaca...

Khairil said...

salam nuzul quran....

Etong said...

salam nuzul al quran lan.. :)

Diary oF Mine said...

salam nuzul quran... :)

Siti Mashitah Saidin said...

selamat! selamat!

♥Aien Najwa♥ said...

1'st..Salam Nuzul QuraN dari aieN..=)
kesimpulannyer..same2 lah kiter berusehe mempertingkatkan tajwid & bacaan kiter dengan betul..semoge dirahmati..=))

Princess Nusy said...

Salam nuzul Quran.. =)

Wanie said...

insyaallah same2 kite tingkatkan amalan..lagi bape hari dah nak raya..yay! :)

baru perasan, excellent tu trade mark ye?hehe

cik pha said...

selamat menyambut nuzul quran =)

aiNa yaZiD said...

salam nuzul quran..~! (^_^).

cik bulan said...

selamat khatam quran hatiku-baik..(^_^)v

Ini Kisah Tia said...

bulan puasa ni lah nak pulun habis baca al-Quran :)

eita said...

sama2 hayati kalamullah...

Syuxer said...

jom baca ia..:)..jadikan ia bukan hiasan tapi bahan yang wajib dibaca setiap hari..

aLyA_syGS said...

salam nuzul quran ^^

diba said...

salam nuzul quraan gk;)

Ferry I said...

Semoga kita bisa menhayati arti sesungguhnya dari Nuzulul Qur'an dan kita bisa mengisi hari-hari akhir ramadhan 1432 H dengan amalan-amalan yang baik.

kutoOobambOo / ericoanaci said...

kecik2 dulu kutooo ader pernah terjumpa.. tp dengar org kat luar mcm bertasbih selawat. lailahaillah... masa tu darjah 4.. ingat lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...