Wednesday, 31 August 2011

HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA YANG KE 54 .

Assalamualaikum ...

Hari ini 31 ogos ...tarikh keramat yang membebaskan negara kita yang tercinta ini drp cengkaman penjajah selama lebih daripada 400 tahun ...sudah 54 tahun usia kemerdekaan ini ...alhamdullilah ...syukur ke hadrat ilahi di atas nikmat kebebasan ini...sebagai anak Malaysia yang merdeka ...aku menyeru agar kita sama sama menghargai dan menghayati erti kemerdekaan ini ...kerana kemerdekaan ini tidak datang dengan mudah ...kalau kita alpa dan lupa ...tidak mustahil nikmat ini boleh hilang sekelip mata ....


Terima kasih kepada pejuang2 bangsa yang telah berkorban keringat, linangan airmata dan titisan darah dalam usaha menuntut kemerdekaan ini ...aku sedar dan insaf bahawa tanah yang sedang aku pijak sekarang adalah hadiah daripada pengorbanan besar kalian ...akan ku kenang dan hargai jasa2 kalian sepanjang zaman...jasa kalian sememangnya tidak dapat di hitung...terima kasih sekali lagi kerana mewariskan aku dan kami sebuah tanah tumpah darah yang merdeka ...

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN aku ucapkan kepada seluruh rakyat Malaysia ...semoga negara tercinta ini terus aman ...makmur... dan maju jaya ...ayuh kita terus bersatu hati...berganding bahu dan saling hormat menghormati dalam mempertahankan kemerdekaan ini ...kita mungkin berbeza nama ...warna kulit...dan pegangan ...namun hakikatnya kita berjalan di atas tanah yang sama dan berpayung di bawah langit yang sama ...ini negara kita ...tanah tumpah darah kita ...cintai lah negara kita ini sepenuh jiwa raga ...let say i'm proud to be malaysians so much ....

ingat kawan...hari ini tidak datang begitu saja ...terlalu banyak pahit manis diharungi dalam kita mencorak warnanya ...semoga warna2 hari esok dan hari2 seterusnya lebih cerah dan ceria ...Ya Allah ku mohon agar Kau terus memberikan nikmat kebebasan ini berkekalan buat selamanya ...

sekian...merdeka itu bukan sekadar bebas jiwa dan raga tapi juga bebas hati...minda dan spiritual ...salam kemerdekaan buat semua ...merdeka...merdeka ...merdeka ....

Excellence ...

35 comments:

Terbelog said...

kalo kite hidup zaman perang dulu
macam mana la sengsaranyer oh..
x dpt berbelog..

Cik Bell said...

selamat merdeka :)

Jasman said...

singgah merdeka...

aiEz said...

hargai sangat keamanan yg ada sekarang,jangan persiakan...alhamdulillah hari ni 54 thn merdeka,dan cabaran jugak semakin besar utk kukuhkan kemerdekaan yg ada...

Ujie said...

hampir lupa harini HARI KEMERDEKAAN. tenggelam dek suasana raya..

Nafisah Ruslan said...

salam merdeka..saya bangga menjadi anak merdeka! ^^

perondajaketbiru74 said...

semangat merdeka MERDEKA< MERDEKA<MERDEKA....

aRa ❤ aFiq™ said...

slamat myambut ai merdeka.. :)

azie.iya said...

selamat merdeka and raya :)

ZouL said...

Selamat Menyambut Merdeka Raya..hehe..

Rawlins Ichigo Takashi Lutz said...

Saya doakan agar kemerdekaan dan kedaulatan negara nan tercinta ini berkekalan. Moga tiada yang akan melacurkan peluh, jerih dan darah moyang kita memerdekakan negara.
http://thrulinzlens.blogspot.com/2011/09/merdeka-raya.html

aRa ❤ aFiq™ said...
This comment has been removed by the author.
ayuna ayuni.. said...

selamat menyambut hari merdeka......

:)

Nazri Razra said...

Selamat Menyambut Kemerdekaan. Mari kita kibarkan jalur gemilang,,,.. cewahh..

Siti Safiyyah said...

merdeka..!

sayeAIZAnarzeri said...

merdeka raya.. ;)

nur dhiya' aida said...

merdeka go go go :))) !

Saiazuan said...

merdeka! merdeka!! merdeka!!!

Semut Senyum said...

sungguh patriotik..dan saya bangga menjadi anak Malaysia

mira madihah said...

rayakan merdeka. Malaysia tanah tumpah darahku :)

Qu azniza ;) said...

merdeka!

Cik Aqilah Wardah said...

Selamat hari raya!!

Cintakan negara sebahagian drpd iman... Apa2 pon yg kita lakukan, wajib berlandaskan iman... barulah tak tersasar, insya Allah.. ;)

Zul Fattah said...

salam merdeka bro.. MERDEKA>>

SuzaDin said...

selamat menyambut hari kemerdekaan ...

Bro ahmad said...

semangat merdeka..tapi dah tengelam sebab sambut raya.....:)

IMANSHAH said...

selamat hari raya and merdeka

FarhanahAdzlan said...

selamat menyambut merdeka raya..=)
mcam dah lambat..tp tak kesahla..haha^_^

mish eden said...

baru nampak entri sal merdeka...salam merdeka raya...renung2 kembali sejarah negara kita y dulu2

Lea IsNaw! said...

selamat hari merdeka lan :)

selamat hari raya jugak!

Elie Lily said...

salam merdeka! jangan lupa kibarkan jalur gemilang! :p

~Nana 귀여운~ said...

selamat hari merdeka dan juga selamat hari raya ye..

iMBobo said...

selamat hari merdeka! :)

sara E a.k.a ct said...

hepi merdeka!:)..smgt patriotik bgus2..

SyazwanSarawak said...

salam merdeka :)

NARDtheNERD said...

happy merdeka and happy raya dear.
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...