Friday, 19 August 2011

Lailatul Qadar malam seribu purnama .

Assalamualaikum ...

Ramadhan semakin menghampiri penghujungnya ...hanya tinggal 11 hari lagi menjelang syawal...masa begitu cepat berlalu ...rasululah dan para sahabat begitu bersedih apabila ramadhan semakin berada di penghujungnya ...kerana mereka tahu fadhilat besar yang Allah kurniakan pada ramadhan tiada pada bulan2 lain ...dan mereka takut kalau2 mereka xakan bertemu lagi dgn ramadhan seterusnya ...kita ?

satu dari kelebihan ramadhan adalah lailatul qadar ...malam istimewa yang Allah kurniakan hanya kepada umat muhammad saw...malam yang fadhilat pahala ibadahnya menyamai 1000 bulan ...malam dipilih oleh Allah utk menurunkan Al quran nur kareem ...malam di mana para malaikat turun ke dunia mendoakan kesejahteraan bagi hamba yang melakukan ibadat kepada Allah dgn penuh tawaduk ...malam yang penuh kemuliaan ...penuh dgn kebaikan dari terbenam matahari hingga ke terbit fajar .

Bila berlakunya malam lailatul qadar? ada sesetengah riwayat mengatakan ia berlaku di antara sepuluh malam terakhir...namun hanya Allah yang lebih mengetahui ...Dia menentukan...perbanyakkan ibadah...semoga rahmat Allah menemukan kita dgn lailatul qadar...Allahualam

gambar dari iluvislam .

barangsiapa yang menunaikan menunaikan solat maghrib dan isya' berjemaah sepanjang ramadhan ...sesungguhnya dia telah mendapat sebahagian drp lailatul qadar -hadis riwayat anas bin malik .

sekian ...terus mengharapkan ehsan dari Allah utk bertemu lailatul qadar ...Allahu akbar .

selamat berpuasa utk hari ke 19 .


Excellence.

36 comments:

fadzlynniza said...

Semoga amalan kita diterima di bulan ramadhan ni. =) amin~

Cik Ca'ah said...

semoga kita mendapat peluag untuk merasai kenikmatan malam lailatul qadar. InsyaAllah :)

myhatiku said...

same2 lah kita mencari malam lailatul qadar :)

Ujie said...

dah hujung2 ni, kdg2 teruji jugak semangat ibadat malam.

aiNa yaZiD said...

tingkatkan amalan dalam mencari keredhaanNya. Semoga kita dapat merasai nikmat malam lailatul qadar..^__^

Cik Gee said...

yups.. mungkin saje ini ramadhan terakhir..

amir aizat said...

semoga istiqomah dalam amalan,insyaAllah

Lea IsNaw! said...

jom mencari malam lailatuQadar :)

fairuz said...

teringin sangat! hmmmm semoga dapat! ameen

harrazdani said...

bile agaknya yer..harap ada laah rezeki ngan malam tu ...

Aku Afzal said...

oo yeke?solat maghrib dan isyak secara berjemaah ye?insyaAllah bro sama2 kita manfaatkan 10 hari terakhir bulan Ramadhan :)

Ungu Violet said...

entry yg amat brmakna...
semoga brtambah amalan kita..:)

syaz@rozelt said...

kamuu memang baikla..
bgs entry ingatan macam nie dihujung2 ramadan..huhu..

Ain Zulaikha said...

harap sangat ramadhan ni amalan kita adalah paling baik dari ramadhan sebelumnya

meaw said...

dulu masa zaman sekolah berasmara ehhh,asrama dulu.. setiap pagiii bangun, harap ramadhan kali ni buleh berjaga malam,insyaAllah :D


selamat hari raya,hehe

snf said...

kasih yang kita beri itu kasih yang kita miliki.

Azie Azman said...

insyaAllah..semoga amalan kite diterima :)

masyiu said...

insya-allah ..semoga kita sama berada dalam golongn yang mndapt keberkatan Allah dan dapat merasai lailatul qadar...amin~~

Bitter said...

insya-Allah..semoga kita dalam bertemu malam dicari-cari itu :)
aminnn :D

Elie Lily said...

semoga amalan baik di bulan suci ini diberkatkan olehNYA! :)

kim heeruul said...

semoga ibadah gua diterima oleh allah..amin..=)

Abang Stalker said...

Jgn sia2kn ramadhan ni..slmt berpuasa Hatikubaik.

fiq. said...

untung oouh kan,kalau dapat jumpe malam ni dn beribadat,semoga kita dapat jumpa malam ghaib ni ye =]

♥Aien Najwa♥ said...

MasyaAllah !! Alhamdulillah..
banyakkan beribadah di bulan ramadhan agar mendapat sepenuh keredhaan..mesti mengejar keredhaan nyer..

Siti Aziz said...

harap kita menjumpainya..amin..

diba said...

jom cari..n tgkatkan amalan')

Siti Arfah said...

Allahuakbar . . Moga kita dipertemukan mlm lailatul qadar. Ameen ya rabb !

Khairil said...

bertuahlah kepada mereka yang beribadah ketika malam lailatul qadr...

hyz said...

perbanyakan amalan, ikhlas dalam mencari keredhaanNYA..

Nizam Ijam said...

menvari malam lailatul qada..

ika said...

insyaAllah kite mnjadi insan terpilih yang beramal soleh di malam lailatul qada~ ^^.

CikGu Ma said...

jom kejar lailatul qadr (",)

iefa ujang said...

smoga ramadhan ni berlalu dgn penuh keberkatan :)

anamizu said...

ramadhan semakin berakhir..
semoga kita sama2 m'dpt rahmatnya :)

darkrose~ said...

moga bertemu dengan malam lailatulqadar~:) malam seribu bulan..:)

blog-tips-kurus said...

selamat melipat-gandakan amalan di p'hujung Ramadan ini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...