Friday, 15 July 2011

tolong doakan aku wahai bintang .

Assalamualaikum .


malam ini ku dongak kan kepala ke muka langit luas ...mengira bintang bertaburan ....tapi x terhitung ...mana mungkin ku kira satu persatu bintang itu ...seribu tahun pun belum tentu habis ...oh banyak nya kau wahai makhluk tuhan ...makhluk yang di tugaskan utk memberi sinaran ...

indahnya bintang itu ...walau xkelihatan paras mu tapi kelipmu xpernah berhenti walau sedetik ...seolah olah kau senyum padaku ...senyum lah selalu padaku wahai bintang ...aku akan merinduimu setiap malam ...dan kau buatkan malam ku terasa indah ...

impian itu seperti aku melihat bintang ...jauh memang jauh ...berjuta juta batu ...mungkin lebih dari itu...tapi kelipan sinarnya tetap kelihatan ...tetap menawan ...tetap memberi harapan ...tetap berkelip menunjuk arah ...tolong tunjukkan arah destinasi impian ku ...agar bisa ku gapai impian itu ...

mengapai bintang xsemudah yang aku sangkakan ...namun adakah aku harus berputus asa ...tidak ...kerana aku sedar kalau aku berundur walau setapak ...bintang itu akan turut kecewa dengan ku ...aku xkan hampakan kau bintang ...akan ku cuba sedaya mungkin menuju destinasi itu ...kalau aku gagal sekali pun sekurangnya aku telah mencuba ...



doakan aku wahai bintang ...agar esok hari menjadi milik ku ...agar impian ku menjadi kenyataan ...agar hidupku terus bersinar...semoga kau terus menyinari hidupku...
aku sayang kau bintang ...selamat malam kawan ...terima kasih kerana sudi menemani malam2 ku .

sekian ...bingkisan dari hati ....terimakasih sudi membaca ...

Excellence




33 comments:

Bluewendy said...

onl 1 star cam makes ur dreams comes true..=)

misspurple said...

bintang ? auww !!!

ChaCha said...

jom kite kire bintang mcm tiap2 malam kita buat ye :)

Fathiah Hamim said...

1,2,3,4,5, ... :D

Brilliant Marjan said...

ketika kecil, saya lihat bintang yg pelbagai bentuk..memang indah tambah dengan adanya bulan..santai je duduk lama2 dengan roomate tengok langit sambil borak..

~suka entri ni..teringat kenangan lama..

syaz@rozelt said...

wah puitis sungguh ayt kamoo..hihi..dapat tdo menghadap bintang2 dilangit mesti best kn~

kjaharun said...

saya pun akn doa kan awak :)

ceceh~~

kotak bulat said...

bila tgk bintang rasa tenang je.. kehebatan ciptaan Allah.. :)

Shaherah said...

wah.. puitis nyer.. bnyk mksd ni.. shera pun suka tngk bintang.. ^_^

candybiru said...

bintang?? semoga hari esok terbaik dari semalam..amin..=)

soooooour said...

bintang...terlihat terang.....

Cik Wani said...

insyaAllh esok akn jdi hari anda..
be cool =)

btw jom komen link entry wani ni

http://akuazwani91.blogspot.com/2011/07/i-saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

thx a lot :)

myhatiku said...

syng bintang jugak :)

iejjah said...

same same iejjah slesai bace...hehehe :}

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

wah! bermadah helah..haha..

Btw, gdluck hokey :D

RjNrhmzh said...

bintang bagi miejah adalah signifikan seseorang yang berharga dan bakal muncul dalam hidup miejah suatu hari yang indah nanti ^^

ghost writer said...

aku harap bintang kau ada hati.

yang kau percaya

yang kau yakini

akan tau harga impian kau.

She's Gee said...

ehem ehem..

Twinkle, twinkle, little star,
How I wonder what you are,
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky..

mase utk tidor... zzzzz........... ^^

lynda salim said...

wish u have a great saturday :)

lelong kerusi murah2 je .

♥Aien Najwa♥ said...

Wow !!! Superb La u dear..:)

~SaL IjOu~ said...

kat kl susah nak tgk bintang byk2..rindu nak tgk bintang terang bertaburan di langit desa~

Nurasyiqin said...

hi, slm kenal..bahasa yg puitis tp eden suka..he2..polo u skali laa..=D

Aisyah Aina said...

bintang menyinari malam :D

Faraa Eiman's said...

nice one (:

░♥si lampu neon♥░ said...

oo written in the stars..million miles away..msg to the main...saya juga mencari cari bintang tu. bintang eridanus

Aida Omar said...

twinkle twinkle little star..
how i wonder what u are..
hehehe...
tenang je tgk bintang kt langit kan..hihi

syafiqakarim said...

utk menggapai bintang, kau perlu berani utk
mencapai tangan ke langit.kau harus usha.
walaupun ianya tak kan,tapi sekurang nya kau dpt cecah dgn mata halus.

ok.tak pe tak faham.aku turut doa kan.

Terbelog said...

bintang..bintang...
eh mcm mne lagu tu eh
lupa

TiraPengemis said...

jom naik flight tgh mlm...amik bintng...hehe

♪ cik katak ♪ said...

suka bintang~!!!

counting bintang tengah malam.. :)

Cikgu Jaja™ said...

bukan hanya bintang..sekalian alam mmg selalu mendoakan perjalann kita..paling sy kagum, suara mereka memuji bertasbih kepada sang pencipta. ini kajian ahli sufi..bkn sy yg memandai..heh

mohon doa doa jugek..usaha jgn lupa.. :)

good luck

excellence

Lea Isnawi said...

moga dapat menggapai bintang di langit :)

kiwi_sengal said...

impian seindah bintang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...